Sommardäck och grill

For i helgen en sväng till Å för att byta till sommardäck på golfen, byte även på föräldrarnas bil och släpen. Sammanlagt 10 däck alltså. Det går ganska fort, men är lite tråkigt. Man kan ju fundera på varför det inte bara är en bult som på formel 1 bilarna, det skulle ju vara smidigt. Fast ur säkerhetssynpunkt så är de ju bra med 5, utifall nån skulle lossna. Hann  även med en filmkväll med grabbarna, tvätta bilen och köra iväg skotrarna till sommarförvaringen under min kort vistelse.

På lördagen var jag och lunken och såg på Ersboda SK mot ett b-betonat IFK Göteborg. Vad ska man säga, Ersboda hade ju faktiskt några chanser men var några nummer mindre. 8-1 blev slutresultatet men då brände Ersboda en straff.
Under kväll så startade vi grillen och så vi gjorde det. det blev faktiskt riktigt lyckat. Till köttet så gjorde vi en potatisgratäng, som var minst sagt god, och en sallad. Måste säga att potatisgratäng inte är så svårt att göra, den ska va ganska länge i ugnen men själva tillberedandet är inte alls avancerat.

En av de två grillmästarna.


Portion nr.1

Resten av kvällen så smälte vi maten framför Robinson och Best of the Best 1 och 2 (riktiga kvalitetsrullar).

Respectfully yours
// F

Kommentarer
Postat av: Mattias

Helt klart en lyckad dag må jag säga! Sol och värme, fotboll och avslutningsvis grillning med en kall bärs i handen.

2009-04-26 @ 23:29:38
Postat av: Peter

Det må jag säga...såg riktigt gott ut!

2009-04-27 @ 10:24:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0