Fotboll

Ja gott folk som en del av er kanske vet eller inte vet, så gick Barca vidare till Champions league final igår. Matchen slutade 1-1, Barca behövde bara spela oavgjort för att gå vidare. Vilket var oerhört skönt att veta. Eftersom att dom spelade inte särskilt bra igår och dom hade lika gärna kunnat åka hem till Spanien som förlorare. Vilket hade varit katastrof, dom ska ju för guds skull vinna hela skiten, tycker jag iaf...
Men som sagt de var det positiva nu över till det negativa. De man blir mest förbannad över är varför ska dom måsta sända matchen på Viasat sport eller Viasat fotboll?!  De är ju nästan ingen stackare i världen som har dessa kanaler. Jag gjorde ett riktigt desperat försök för att se matchen live på nätet. Men givetvis så var det dömt att misslyckas, jag kunde se en liten stund sen hängde sig bilden. Jag insåg rätt snabbt att de här håller ju inte. Så jag la ned försöken till att se matchen, istället gick jag in på Aftonbladet där man kunde följa matchen minut för minut. De kanske inte låter så värst roligt, men de var faktiskt mycket spännande. Jag visste att Chelsea ledde med 1-0. Matchen rullar vidare, jag börjar nästa tappa hoppet för Barca verkar aldrig komma till skott. Jag sitter i soffan och smått fruktar tanken av att snart kanske de kommer upp en textremsa där det står " 2-0 Chelsea".  Men matchen börjar närma sig slutet utan några stora förändringar. Och så helt plötsligt läser jag "1-1" Då utbryter jag i skrik och jubel, börjar nästan gråta av glädje, haha.. Så jäkla skönt att de blev oavgjort, jag hade lätt tappat all livslust och varit bitter resten av veckan om de hade förlorat.


Nu över till min egen misslyckade fotbollskarriär.

Jag var idag in till stan en snabbis och hämtade ut mina nya fotbolls skor. Så som jag har längtat efter dessa! direkt jag kommit hem så skulle de provas för fulla muggar. Men ja, jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Dom kändes lite små...inte bra. Dock hävdade killen på Intersport att den där skon går ut sig mest av alla fotbolls skor. De får jag då verkligen hoppas på annars vette jag tusan vad jag gör!


Så här ser dom ut, fräsiga eller hur?

// Mattias

Kommentarer
Postat av: F

Jag tro nog du kan var lugn, känns de bara lite små så går de ut sig. Du får bada med dem för att påskynda processen

2009-05-08 @ 10:07:50
Postat av: Peter

Haha starka känslor för Barca med andra ord?

2009-05-08 @ 12:34:28
Postat av: Mattias

Jag var ute och sprang runt med dom lite hemma å de börjar redan kännas bättre!



Oja Peter, jag har mycket starka känslor för Barca! :D

2009-05-08 @ 17:28:38
URL: http://swedishdolphins.blogg.se/
Postat av: F

Vem har inte starka känslor för Barca!

2009-05-08 @ 19:53:40
Postat av: Peter

Jag blir alltid lite skeptisk när hypen är för stor :/ som med Man U 98-99 eller när det nu var. Plötsligt var det många som ALLTID hade hejat på dem. Nu menar jag inte att någon har dem som favoritlag bara för att deras fotboll är konst. Måste säga att jag kände med Chelsea dock :)

2009-05-08 @ 23:27:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0