GOSSIP GIRL KLÄDER SKA KUNNA KÖPAS I VANLIGA BUTIKER! OH MY GOD!

Detta skiter jag i fullständigt men det står på blogg.se förstasidan.

Först vill jag meddela hur glad jag är över två svenska män som visar framfötterna i idrott (förutom Zlatan och horderna av proffs i NHL): Stenson som vann golfen igår mot alla de bästa (och blev 13,2 miljoner rikare) och han som leder Giro d´ Italia. Jag skiter egentligen i Golf och Cykel och ingen av dem kan vi hoppas ska fortsätta i samma stil men efter förnedringen i Peking förra året är man glad över ambitioner i andra sporter än Innebandy, hur kul det än må vara.

Nej justja, Sverige förlorade ju innebandy VM mot vår enda motståndare: Det tappra Finland.



Sen vill jag berätta om dagens bravader:

I ämnet economic and institutional development har alla i klassen bildat grupper om två eller tre och skrivit ett mindre arbete. En del av uppgifter är att man ska opponera mot en annan grupp, och analysera och kritisera deras arbete, och samma sak råkar man ut för själv. Detta är träning inför den stora uppsatsen som ska göras sista terminen.

Saken är den att det rent generellt är väldigt låg kvalitet på de olika gruppernas arbeten, omän vissa såklart gjort betydligt bättre ifrån sig. Det har uttryckligen stått att man ska följa en viss mall för PM men det helt enkelt bajsar de flesta på. En referenslista kan t ex se ut så här:

Lista från Internet
Nån bok jag läste
Artikel i aftonbladet

Nu överdriver jag som vanligt men ni fattar poängen, det är inte helt enligt harvardsystemet direkt! Och det var otroligt många fel i det arbete som min grupp skulle gå igenom:


Lägg märke hur de först svarar på frågan: "But it is surely a aprt of it" för att sedan komma med frågeställningen!
Bra där, Team Indien/Kina.

Jag har även framkallat undervattensbilder från Jorden runt resan...trodde att en sån där undervattensengångskamera skulle vara kass men det blev hyfsat:
 Jag någonstans längs Nya Zeelands kust.
Syrran med en Delfin (dock i en pool så det är fusk).

På tal om min resa:

Äntligen ska de sätta dit sexturister i Thailand, såg att två äckliga svin hade åkt dit. Svenska polisen samarbetar visst med Thailändarna. Bra använda skattepengar. Äckligt avskum är inga bra representanter för Moder Svea utomlands.

Jag var även på banken idag. Måste ha konto på handelsbanken om man ska jobba där, annars blir man ju lite Judas. Hon som öppnade kontot åt mig började visa hur intranätet fungerar, tror inte jag kommer minnas det men nåväl. Ska överge Swedbank hursomhelst, imperialistbanken. Eller föroreningssparbanken, som Far kallade den förut.

Ha det bra!

//Pjotr


Kommentarer
Postat av: F

Grattis till jobbet. Ja inte var de vassa på engelska. Anser mig själv inte vara något ess, men då läser jag ju inget internationellt heller...det där var ju katastrof. Roligt att du påtal om din resa kom in på sexturismen. Vi har ju allt vetat vad du gjort där borta, men nu har vi ju det svart på vitt.

2009-05-12 @ 20:39:01
Postat av: Peter

Jo jag tänkte att "apropå det" skulle passa bra i det sammanhanget. nej huvva sånt ska man inte skämta om.

2009-05-12 @ 22:01:02
Postat av: Sandy

Peter, jag har två synpunkter på detta inlägg.

1) om du byter bank, vem ska ja då nyttja som mellanhand mellan mitt bankkonto och bankomaten när jag förstör mitt bankomatkort? Tänk om PJ! ;)

2) jag blev rädd när jag såg rubriken, alla vet ju att det är desperate housewives som gäller. Btw hinner inte denna veckan :S



Tack för hjälpen igår!

2009-05-12 @ 22:02:04
URL: http://malibub.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0