Grill och filmkväll

Igår var det kalas på norrängsvägen! Eller det kanske inte var så mycket kalas, men de grillades iaf. Vi blev ändå 7 pers tillslut så jag fick lov att duka upp till långbord i köket. Grillat måste ju vara bland det godaste som finns i denna värld. Tror bestämt att Fredrik kom på en alldeles ypperlig idé, om att man skulle äta grillat varje dag. Men givetvis fick man variera de som skulle grillas tex. Kött ena dagen och kyckling eller lax den andra dagen. Annars kanske de blir lite engängt och tillslut blir man less, vilket skulle vara helt otänkbart illa, fasansfullt och...(jag kommer inte på fler ord)
Lite förbannad blir man ändå över att kroken ska måsta lämna kvar en 3 kilos burk med räksallad, vafan!
Men hur som helst så blev middagen riktigt lyckad, många glada miner och mycket skratt. Oftast efter vi fått höra om Krokens bedrägerier och tendenser till att starta bråk på konsum i Lövånger! haha. Efter middagen som tyvärr skapade ett berg av disk.. Så såg vi på Robinson, alltså vad har hänt med detta program!? Man tycker ju att de ska handla om överlevnad. Men nu handlar allt om pakter och rävspel, man blir mest bara irriterad på att dom är så lömska och falska!!!

Senare på kvällen blev det dax för film! Vi hade 2 filmer att välja på Wolverine och The international. Efter lite diskuterande hit och dit, så blev det The international som vi såg. Vilket säkert är en bra film bara man är fullt koncentrerad och inte tittar bort mer än 1 sekund. jag hade nog hellre sett Wolverine om ja ska vara ärlig. Så jag fick lov och se den idag istället!

Nu börjar jag tänka på krocket, när ska vi lira krocket grabbar? jag ser verkligen framemot att få spela en match hemma hos Lövgrens i pellis, de är ju nästan som hemma arenan. Skulle även va roligt och lira vid Lisas huse i ultervattent, Kroken styr upp!!!


Notera att de är Fredrik i rosa klänning. Han påstår att han spelar som bäst i den!!! haha

Jag får tacka för gårkvällen, de måste vi göra om!
//Mattias

Kommentarer
Postat av: F

jag vill påpeka att jag nog bara spelar som näst bäst i den rosa klänningen.

2009-05-24 @ 21:15:41
Postat av: Kapten Krok

Jamen någon måste ju lämna efter sig nått annat än bara disk, ät räksalladen med njutning! :D

Haha, ja vad skulle ni göra utan mina cp-historier :P

Gräsmattan måste få bli klar i Lisas först, det vi sådde förra året har inte riktigt tagit sig än!

2009-05-24 @ 21:21:41
Postat av: Peter

Haha det verkar ha varit en skön kväll, det högg fan till av lite hemlängtan att läsa detta inlägg.



Nu blir det en skön sommar! Krocket ska så klart spelas, det är ju den manligaste av sporter.



2009-05-24 @ 22:15:29
Postat av: F

Det är bara att krokenspringer till Lisas hus å gödslar och vattnar så blir det perfa i sommar

2009-05-25 @ 16:42:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0