Huggormens upprättelse och spökelser

Jag har i ett tidigare inlägg på ett synnerligen skändligt sätt häcklat den veka svenska huggormen. Igår ändrades dock min uppfattning helt och hållet. Jag fick veta att huggorm på engelska är "viper". Det är ju hur jävla coolt som helst. VI har VIPER i våra skogar, det låter ju tufft och livsfarligt. Bara genom ett fränt engelskt namn. Det var väl så Jocke Larsson tänkte när han blev Joey Tempest med hela världen.
"Watch out when trekking the swedish wilderness. There are VIPERS (med långt uttal av S) around every corner"

Valborg spenderades med grillning och mjöd och folk från klassen. Vid tolvtiden började det pratas om det paranormala, och det var ett ämne vi inte verkade kunna lämna. Kineserna har oförklarliga fenomen i sitt boende, och vi andra berättade de historier vi har. Stackars kineserna får påknackningar på sina dörrar ibland trots att ingen kan höras gå utanför. Haoyuans bord började skaka som tusan utan att han tog i det, när han satt där helt nykter på förmiddagen. När han skulle sova kände han en fot i barnstorlek i sitt ansikte. Killen som också sov i rummet svär att det inte var han som var och pillade.

Efter en period av lugnare lyssning har jag just avnjutit en riktigt skön heavy metal platta (warlock). Trots allt ska det till distade elgitarrer för att musik ska få hjärtat att bulta snabbare!

Kommentarer
Postat av: F

Synd man inte var på plats, spöken har ju alltid fascinerat mig.

2009-05-02 @ 18:14:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0