Rävpest och Sthlmderby

På grund av "tekniskt strul" hos bredbandsbolaget kunde jag inte skriva ut min åsikt om eurovision varken i lördags eller i söndags. Och eftersom man är helt befriad från internet när man är söderut så trodde jag att mitt missnöje (vilket lunka påpekade i ett tidigare inlägg) över Norges seger skulle släppa under veckan och jag skulle slippa skriva om det i detta inlägg. Men tydligen kan man ju ha fel...... När man just förträngt skiten så är ju typ det första man hör när man slår på radion: "i´m in loooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooove with a fairytaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaale".... Och dom orden ska man dras med i typ 3 år framöver...  För att rensa hjärnan drog vi på några feta Pantera-riff ur mp3n, men det hjälpte ju föga. Så fort låten var slut var ju den där fiolspelande jönsen där och tog sig in i hjärnan så att självaste Freddy Kreuger hade bleknat i jämförelse. Får verkligen hoppas att detta är en tillfällig svacka, annars måste man ju ha dödsmetalen nära till hands ett bra tag framöver.


Nog om det, nu till saker som är värda att prata om. Var på mitt första stockholmsderby i måndags. DIF mot AIK.



En match som aik vann efter en tavla av difkeepern. Trots att det bara blev ett mål så var det hyffsad stämmning på läktarna. Vi satt på "familjeläktaren" övanför difs klack. Även om vi nu satt ovanför klacken och kanske inte hörde den fullt ut måste jag ge klacksegern till aik. Difs klackledare (eller vad dom nu kallas) hade en jobbig kväll eftersom klacken inte riktigt gjorde som han ville. Han ska dock ha stor cred för att orka mana på dom i 90+ min. Fast det coolaste under kvällen var aiks tifo. Difs såg jag inte på plats men sett det senare och det var hästlängder sämre än aiks.



Kan tillägga som sista ord att man skämdes nästan för att vara norrlänning när man satt och frös som om man var och spelade hockey i Burträsks ishall. 

Vik hädan! // Nils

Kommentarer
Postat av: Peter

Haha vi ska spela låten hela tiden i sommar :P



Nej det är nog bara att göra som du och ladda mp3n med tunga riff.



Men inte kan jag tänka mig att AIK:s tifo är bättre än Flarkens?

2009-05-21 @ 07:58:09
Postat av: F

Och då måste det tilläggas att Burträsk har typ världens kallaste ishall.

2009-05-21 @ 09:23:29
Postat av: Mattias

haha fan va bitter du är alltså :P



häftigt klipp, ser rätt coolt ut!

2009-05-21 @ 10:40:16
Postat av: Peter

Ska vi inte slänga ihop en metalversion av den? Då kanske det känns bättre? Fast undrar hur metal det kan bli med den rytmen...

2009-05-21 @ 12:11:28
Postat av: Näls

Nej Peter, vi ska inte förpesta metalscenen med den där låten. Då kommer Dimebag och hemsöker dig :P



Jepp, Burträsk är ju inte kända för sin värme i ishallen. Tur att jag drog på mig långkallingarna innan matchen, dom var guld värda.

2009-05-21 @ 13:25:33
Postat av: Mattias

långkallingar är alltid guld värda, förstår inte varför man inte har dom året runt. fan vad najs de skulle vara :D

2009-05-21 @ 17:35:26
Postat av: F

jag tror att långkallingar under badshortsen kommer at bli nästa års badmode för män

2009-05-21 @ 21:22:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0