Löneförhandlingar

Jajjebox idag är det löneförhandlingar på jobbet, känns nästan skönt att man jobbar eftermiddag i veckan. Eftersom att chefen lär ju garanterat vara alldeles vansinnig. Och detta ursinne beror oftast på att facket ska vara där och jävlas med han! Men jag tvivlar stark på att de kommer och bli några sky höga löneökningar. Företaget är inte precis rikast i världen just nu pga finanskrisen! De skulle verkligen vara nice om man fick veta idag vad man får. Men nej nej, de lär ju aldrig hända. Våra löneförhandlingar brukar jämt dra ut på tiden, minst ett par månader iaf. Dock får man löneökningen retroaktivt  från april, så de bra!
 
Va tror du Fredrik om att dra ner på stan en sväng i helgen och kolla in lite skinnjackor?! Jag börjar bli jävligt sugen på att köpa en haha! Synd att dom ska va så jäkla dyra... Men men man lever ju bara en gång! ;)

//Mattias

Kommentarer
Postat av: F

Tro inte att du ska jubla än. Jag tror de blir en kraftig löneminskning för din del! Det borde då bli de, så lite som du uträttar :P



Ja nog kan jag vara ditt mentala stöd när du ska spendera pengar

2009-05-26 @ 16:24:58
Postat av: Peter

Era löner borde fästas mot utvecklingen i baltikum, dvs. -18 % i år!

2009-05-26 @ 19:26:34
Postat av: Mattias

Vilken skräll nya lönen hann bli klar idag! Och nej jag är inte nöjd, varför är man ens med i facket?! dom gör ju fan ingen nytta iaf...

2009-05-27 @ 00:17:35
Postat av: Peter

Nu tycker jag att du är hård! En annan gång blir det bättre, facket har nog sin plats iaf omän de ofta kan kännas "dyra"

2009-05-27 @ 07:27:43
Postat av: Mariana

Det är lika bra du köper dej ett tetris-spel. Vad ger det att jobba bra om man ändå inte får någon löneökning? Spela tetris istället.

2009-05-27 @ 14:23:35
Postat av: F

När vi fick läsa i facket i T2 så insåg man att de är ganska dryga och deras makt idag är typ lika stor som en mans i hemmet.

2009-05-27 @ 15:12:54
Postat av: Mattias

Jag gillar hur du tänker Mariana!



Jo du har rätt Fredrik, de är smått skrämmande!

2009-05-27 @ 20:23:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0