Manlig brännboll, Val och Bank

Jojomensan, senaste helgen så var vi ett riktigt ruggigt gäng av hårdingar som spelade brännboll. Efter en kvart hade vi slagit sönder fyra bollar och hade en man nere för räkning. Bollarna var skitdåliga men vi vill ju gärna säga att vi slog med en kraft som inte ens Tor uppbringar när han svingar sin hammare.

Det är ändå en jävligt manlig sport, Brännboll.

Snart ska jag på banken och byta från imperialistbanken till handelsbanken. Jag är jättepepp, hur man nu kan bli det över något så trivialt!

Sen ska jag gå och förhandsrösta, då jag inte kommer att vara i Jönet den sjunde Juni. Så här blev resultatet på ett test som jag gjorde:
Testet kan göras på www.makthavare.se

Lite ironiskt att jag bor i bibelbältet och får kristdemokraterna he he. Men jag vill inte rösta in Ella Bohlin. Kanske är jag lite gammaldags, men jag tycker att man ska ha en viss ålder för att leda. Inte FÖR hög ålder, men mellan 35-65 är nog lämpligt.

Jag tror till syvende och sist att det blir centern, omän folkpartiet får bli kandidat in i det sista!

Nej nu är det dags att äta lunch tror jag.

Ha det//Peter

Kommentarer
Postat av: F

Säg som det är Peter, du vill inte rösta på en kvinna :P



Jag har inte satt mig in i frågan än, men de börjar bli dags.

2009-05-20 @ 15:46:37
Postat av: F

förresten vars hittade du testet?

2009-05-20 @ 15:51:03
Postat av: Mattias

Men är verkligen brännboll så manligt? de ska väl va att man slår bollen långt och hårt isf, annars vette tusan! hehe

2009-05-20 @ 17:01:35
Postat av: Peter

@ Fredrik: Jag har länk nedanför bilden. Som du sa, aldrig en kvinna :P



@ Mattias: Det är ju själva slagen som är manliga. Särskilt när tennisbollarna går sönder av (dålig kvalitet) kraften!

2009-05-20 @ 17:41:30
Postat av: F

Så störande, gjort testet 2 ggr nu utan att få fram något resultat

2009-05-20 @ 19:39:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0