Manligt.

Jag var i helgen hem till stugan en sväng. istället för att se på fotboll som jag ursprungligen tänkt så fick jag vara med om något så mycket manligare. Inför garagebyget i stugan så var vi tvungen att kapa ner några träd och då menar jag inte hugga en liten julgran utan stora tallar. Nu var jag inte huvudperson i denna manliga ritual utan kaparen var lillkrickens lejonkung Alex 70+, som nu i år har gått ner i arbete för att bara jobba 100%, men även jag drog mitt strå till stacken. Hoppas verkligen att man bli en krutgubbe när man är gammal som bara far runt med traktor och grävare till folk bara för att hjälpa till. Att ständigt ströva runt det vakna dygnet i arbetsshortan och arbetsbyxorna och leta att något att arbeta med det är manligt.


Tänkte att de var dags att göra ett nytt försök på veckans bloggutmaning, där någon av oss här på bloggen får önska vad någon annan ska skriva ett inlägg om denna vecka. Då PJ tidigare i bloggen listat sina bästa idrottsminnen på min uppmaning så är det han som bestämmer vad någon av oss andra ska skriva ett inlägg om denna vecka.

Yours seriously,
// F

Kommentarer
Postat av: Mattias

Ja så "händig" som du är, så är det ju inte omöjligt! hehe

2009-05-24 @ 22:33:25
Postat av: Peter

Det är rätta takterna! Jag skulle egentligen ta en husqvarna (vad annars???) och gå till stadsparken någon dag. De har alldeles för många ovanliga träd där. De blir nog glada om man röjer bort lite.



Tills nästa inlägg ska jag ha en utmaning klar!

2009-05-25 @ 08:40:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0