Nationella insatsstyrkan m.m.

Efter att ha suttit hela dagen med hemtentan i "economic and institutional development" och hunnit just precis det jag ville(kommer ta ett bra tag att göra den hemtentan), så begav jag mig hemåt. Trodde att jag hade tur då det inte regnade som det gjort tidigare under eftermiddagen/kvällen. Men vad tror ni jag får se?



Urk! Alla i stan trodde att kroken var på besök och tog betäckning. Tänk att man aldrig ska kunna känna sig säker någonstans!

I morse så flättade jag ordentligt. Hade Nils sett det hade han fått ytterligare en bail att lägga till i sin kollektion av sådana minnen. Backdäcket på cykeln stod fortfarande på hyresvärdens djävla grus (rena kviscksanden för ett cykeldäck) när jag i vanlig ordning på ett smidigt sätt hoppade upp på cykeln med lite fart för att liksom komma iväg direkt sådär som man brukar göra. En millisekund senare hade jag på något sätt vält omkull mig själv och cykeln, vettetusan hur, och hade blödande skrapsår på handen och armbåge.

Angående Nationella insatsstyrkan i Flarken: Farfar såg det från första parkett, gick upp på ovanvåningen och glodde rätt ner i all action. Men tyvärr var karlsloken de sökte inte hemma då, och hur det hela utvecklats sig därefter begriper han inte riktigt, för den "kriminella" (tillika stockholmaren, fast det säger ju sig självt) som äger huset var där dagen efter och hade alltså inget intresse av att gömma sig. Hursomhelst så räknade farfar till 10 stycken poliser som omringade och bröt sig in i huset med dragna vapen, de gick även in i röda huset bredvid (det med "tatoo"-skylt!). I ett smart taktiskt drag hade de parkerat utanför gamla ICA. Hade någon trampat runt i farfars trädgårdsland hade han nog också tagit till vapen. Kanske hade då tingströms ryckt in mot det röda huset för de var inte så förtjusta i hundarna som bodde där förut. Då hade nog även Jens och Karin tagit fram bössan, vem vet?

Till sist vill jag bara tipsa om Henrik Schyfferts "90-talet - ett försvarstal" till er som inte sett den. Finns på SVT Play. Det var bland det bästa jag sett på länge. Högt blandat med lågt. Massvis med skämt (när han drev med Ulf Lundell vred jag mig av skratt) och även en del allvarliga poänger som kändes väldigt bra att just han tog upp.

Nu ska jag snart åka och spela badminton med kinesen Yang!

//Sankte Per

Kommentarer
Postat av: F

De var ju synd att de inte blev nå mer action för din farfar, men de kommer kanske fler chanser.



Kineser är sämst på badminton har jag hört.

2009-05-26 @ 20:00:07
Postat av: Kapten Krok

You'll never know!

Jag kan smyga fram var som helst :D

2009-05-26 @ 20:46:37
Postat av: Mattias

Helvette vilken ful bil!!!

2009-05-27 @ 00:14:20
Postat av: nisl

mitt nästa yrke ska bli flättfilmare! har hört att det är nya flugan i hollywood. haha nu har insatsstyrkan hittat söder om pellis för en gångs skull :P

2009-05-28 @ 19:36:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0