Nej nu har jag hört allt

Följande läste jag i den tidning jag avnjöt till morgongröten denna mulna lördagförmiddag:

"Skåningar kör bäst i landet. Västerbottningar är uslast bilförare medan smålänningarna, åtminstone i Jönköping län, ligger fyra från toppen. Det visar en undersökning som försäkringsbolaget If har gjort....bla bla bla"

Innan ni börjar att koka av ilska så bör jag nämna att undersökningen var gjord baserad på körkortsinnehavares betygsättning av SIN EGEN bilkörning. Alltså fanns det inget empiriskt bevisat bakom det hela. Det verkar med andra ord som att skåningarna anser sig bra på att köra bil bara för att de har
Spättekaka (Spedekauge) & Peps Persson.


Igår blev jag av med 50 spänn på poker, retsamt. Vi var åtta personer och jag blev fyra. Jag brukar ju som alla vet spela tight och så fort jag inte gör det så går det jämt åt helvete. Igår var det samma visa. Jag bara foldade och foldade mina ständiga 2-7, 3-9 etc. Åts sakta upp av blindsen. Blev hånad och föraktad. Men faktum är att jag gjorde rätt i att folda ALLA gånger utom en. Dvs. jag pustade ut alla gånger utom en när jag fick se floppen. Jag lyckades vinna någon hand så småningom men åkte ut med Q-3 när floppen visade Q-8-5 eller nåt liknande. Han som slog ut mig hade Q-K så min kaxiga all-in gav inget vidare resultat.

Vad är då sensmoralen? Jo, mitt tips är: om du är osäker, folda!

Sod off

//er apostel Petrus

Kommentarer
Postat av: Anonym

Äh de där kaxiga halvpölse-människorna tror de är märkvärdiga, pratar man lika skumt som de gör så kör man därefter :P

2009-05-23 @ 12:28:26
Postat av: Mattias

jag ska inte sluta skratta åt "Hånad och föraktad" hahahaha

2009-05-23 @ 12:40:01
Postat av: Hanna

MIN QUIZ ÄR IGÅNG! Fråga vilka frågor du vill. Tack på förhand. Kram Hanna

2009-05-23 @ 12:41:19
URL: http://hanneluren.blogg.se/
Postat av: M a t i l d a !

fin blogg,

kolla gärna in min och lämna en kommentar innan du går:)

2009-05-23 @ 12:43:08
URL: http://maatilda.blogg.se/
Postat av: Peter

Ja det är svårt att inte bli cynisk. Vi västerbottningar som till skillnad från dem anser att det är fördelaktigt att köra på vägen istället för i diket när det blir någon centimeter snö, vi har sämst självförtroende.

2009-05-23 @ 15:08:42
Postat av: F

Haha varför göra en undersökning där man få bedömma sin egen insats. Varför inte låta alla prova köra på snö och is och sedan se vem som är bäst.



Vi hånade och föraktade dig i din frånvaro igår på grillningen hos lunk.

2009-05-24 @ 18:38:22
Postat av: Sandy

Jag vidhåller min teori att jönköpingsbor kör SÄMST. Speciellt som idioterna som kör buss här.



Amen

2009-05-24 @ 20:18:53
URL: http://malibub.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0