Otillfredställande fotbollsspelande

Beslutade mig idag för att göra en paus i tentaplugget för att fara och spela fotboll på campus. Var riktigt peppad. Dock så var vi först bara 5 som dök upp så här i tentapluggstider, 3 jurister och 2 läkarstudenter. Fort slog den ena läkarstudenten upp en gammal skada och for hem men som tur var kom en ny läkarstudent. Fotboll 2 mot 3 kändes inte så kul så vi skickade vår enda kvinnliga spelare för att försöka lock över några några andra studenter att spela med oss, vilket hon lyckades med tack vare sin kvinnliga charm. Vi kom fram till att det aldrig skulle gått om vi skickade en kille. Det är bättre att skicka en liten oskyldig tjej än en stor farlig man. Vi blev tillslut 12 st. och de var ju ganska ultimat, så vi spelade jurister och medicinare mot de andra. Döma av deras utseende så läste de nog något tekniskt. Hur som helst så laddade en av medicinarna ett hårt skott i bröstet på deras målvakt på kort avstånd och målvakten blev skitförbannad och började svära och börja hota med slagsmål. Det var en riktig tönt med skateboard, linne och bakvänd keps. Medicinaren som sköt skottet var kylig och lovade att ta i på riktigt nästa gång. Nog kan de göra ont att få en boll på sig, men så länge den inte tar i skrevet eller ansiktet så går ju smärtan snabbt över. Stämnning dog ganska snabbt efter incidenten och det blev inget vidare spel. Tror aldrig fotboll varit tråkigare att spela än idag.

Men man kan ju glädjas åt champinons league segern igår iaf. Hejade på Barca men trodde United skulle vara starkare, men som tur var hade jag fel. Har vi tur så får vi kanske se Zlatan vinna champions league i Barca-tröjan nästa år, de vore ju stort.

Nu blir det ännu mer fotboll. Vad tror ni grabbar, hur ska Sverige - Danmark bäst avnjutas nästa helg? Kanske hos lunken med grill och annat?



Your humble servant,
// F

Kommentarer
Postat av: Peter

Haha ja det måste ha varit en riktig mes!



Jag är ju hemma lördag den sjätte. Kliver väl av tåget vart jag vill men jag har så förbaskat med grejor att jag hade tänkt mig mot mina föräldrar först för att sedan ta itu med arbetet i Flarken. Men matchen skulle verkligen vara kul att se med gänget!

2009-05-28 @ 22:16:12
Postat av: Mattias

värst va de ska bli bråk när ni studenter sportar, höll de inte på att bli slagsmål när ni spelade innebandy oxå? :S

Ja de är inte omöjligt att vi kan se matchen hos mig!

2009-05-29 @ 00:20:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0