Stöld på vår gata

Idag fick jag och Marre en chock. Marre pendlar till Lycksele på praktk denna månad och lånar därför sina föräldrars andrabil. Den stod på gatan utanför lägenheten en natt förra veckan innan marre lämnade tillbaka den. Idag när marre skulle hämta den igen hos sina föräldrar så upptäckte de de var nya repor på bilen, vilket var tråkigt. Lite mer oväntat var dock att ena takräcket är borta och även tanklocket! Bilen är inte använd något sedan den stod här förra veckan så troligen har de skett här och inte på barnvänliga mariedal. Vi borde kunna sålla bort eventuella gärningsmän till alla Mitsubishi Lancer-ägare som fram till nyligen saknat både ett takräcke och tanklock.

Om ni har hört eller sett något eller känner till en bil som passar med signalementet, så ring anting till Hasse Aro i efterlyst på 08-702 00 90 eller skriv här på bloggen.

Yours cordially,
// F

Kommentarer
Postat av: Peter

Det var mystiskt...kanske drabbas mitsubishi ägare extra mycket av den ekonomiska nedgången??

2009-05-11 @ 22:20:32
Postat av: Mattias

Jag håller med Peter, de var mystiskt! Men om brottet nu har skett utanför eran lägenhet förra veckan. Borde då inte marre ha märkt att grejerna saknades då hon körde tillbaka bilen?!!

2009-05-12 @ 00:24:31
Postat av: F

Ja nog kan man tycka att hon borde märkt att iaf takräcket var borta, men marre är inte så observant. Tanklocket är nog svårare att märka för det vara bara de inre som var stulet så de upptäcktes när hon skulle tanka den igår.

2009-05-12 @ 08:26:37
Postat av: Mariana

Jag visste typ inte ens att det fanns takräcke på den där bilen, så nej jag är nog inte så observant

2009-05-12 @ 19:00:44
URL: http://mikariana.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Åh, Mariana, jag förstår dig precis! Jag hade heller aldrig märkt att det fanns ett takräcke på bilen!

2009-05-13 @ 23:16:14
URL: http://mikariana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0