Träningspepp

Idag visste träningspeppen inga gränser. Har hela dagen suttit och pluggat och kände verkligen suget att träna så jag cyklade till USM efter middagen och kände verkligen vilket lyckat pass de skulle bli. När jag svängde in på sista raksträckan innan USM så såg jag att något var fel. De var inga bilar och cyklar där och då kom jag på att de ju var röd dag imorgon. USM må vara Umeås bästa gym, men de har kanske världens sämsta öppettider. Direkt de börjar närma sig röd dag så stänger de tidigare. De må vara Kristi himmelsfärdsdag imorgon men idag är fan en vanligt dag och då kan man inte stänga kl. 18, hur många hinner med och träna då. De flesta jobbar ändå till kl. 17 en dag som denna och de är ju inte så att vi kroppsbyggare tar ledigt bara för att det är röd dag imorgon :P


Världens minsta bodybuilder.

Jag har varit med om detta en gång tidigare då jag kom inspringande på USM 17.55, dagen innan någon patetisk röd dag, och sedan blivit stoppad i dörren. Jag trodde de drev med mig först. Snart så har de ju säkert kortare öppettider på kanelbullensdag också. Jag funderar på att skriva en arg insändare i tidningen.

De som var extra synd var dessutom att jag hade nekat till att följa med marre och springa för att jag istället ville lyfta vikter. Men jag fick möta upp med henne i gammliaskogen och springa en bit ändå. De var kanske lika bra att hon fick trötta ut sig innan jag kom.

För att inte åsidosätta konditionsträningen nästa vår så har jag idag bestämt mig för att springa blodomloppet nästa år och försöka springa in på en hyfsad tid dessutom. Vinnaren igår sprang på 34.06, de lär jag nog inte slå men har tänkt försöka satsa på typ 40 min.

Truly yours,
// F


Kommentarer
Postat av: Mattias

hur långt är blodomloppet?

2009-05-20 @ 22:19:16
Postat av: Peter

Hur långt är blodomloppet?



Själv får jag ont i ryggen efter 2,8 kilometer. Jag skojar inte, det är på exakt samma ställe varje gång när jag springer en viss sträcka som jag "testade" mig på under en månad av intensiv löpträning. Det var surt då jag kapade av nästan en minut, från 19.14 till 18.16 på bara en månad. Jag får väl skaffa träningscykel eller nåt...

2009-05-20 @ 22:19:50
Postat av: F

Man kan välja mellan att sprnga 5 eller 10 km men 5 km är ju för mesigt. De gjorde typ ont i benen när jag sprang igår, ville typ inte sätta ner fötterna.

2009-05-21 @ 09:20:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0