Valborg

Igår var det valborg och denna dag firades genom att förtära rusdrycker i Umeå. Kvällen började med att vi skulle käka tacos hos Fredrik och Mariana, vilket smått börjar bli en tradition tror jag! Måste typ vara tredje gången jag äter tacos hos er innan vi ska ut och festa?!  Men de är en bra tradition för tacos är smaskens, synd bara att man ska äta så förskräckligt mycket  varje gång. Man blir alltid proppmätt och mår oftast jävligt illa efter dessa måltider, de är ju både och, om man ska festa efteråt. De är bra att ha något stadigt i magen men samtidigt tar det längre tid innan man blir packad...

Senare på kvällen drog vi till Niclas och Emily som hade en liten fest. De var en trevlig tillställning, där vi fick ta del av "ledsen vid rosen" en ganska udda men ändå en sjukt rolig idé! All ära åt ni som kom på den!!!
Efter lite snack hit och dit så bestämde vi oss för att dra på Rex. Och där var det inte precis fullproppat om man säger så. De var rättare sagt sjukt lite folk ute, känns som att valborg firas nog bäst på en så kallad "hemma fest" tror jag!! Men hur som helst så var vi ett härligt gäng som var ute och vi öste på ändå. Det dansades så att dansskorna började glöda! Vi smakade även en ny drink som var mycket god, dock vet  jag inte vad den heter.. Men jag kallar den "Godis" för den smakade godis! 

Kvällen avslutades med rostade mackor, popcorn och vatten hemma hos Fredrik och Mariana. Var nog första gången jag åt popcorn efter krogen, men absolut inte sista. För jag mår verkligen kanon idag och de känns som att popcornen har ett finger med i spelet!!


Tyvärr så hann vi inte se någon majbrasa, tråkigt...


// Mattias

Kommentarer
Postat av: nils

måste varit brist på popcorn för mig idag...

2009-05-01 @ 23:48:35
Postat av: Peter

@ nils: Ha ha

2009-05-02 @ 02:11:20
Postat av: F

Kolla in följande blogg för bilder från ledsen vid rosen:



http://mikariana.blogg.se/

2009-05-02 @ 09:02:58
Postat av: Mikaela

Fantastiskt god drink det där :)! Tack för den!

2009-05-03 @ 19:53:50
URL: http://mikariana.blogg.se/
Postat av: Mariana

Jag tycker vi har skapat många bra traditioner på sistone, tacos innan fest, att du bjuder på drinkar (men jag och Fredrik ska bjuda tillbaka!) och popcorn efter fest (kommer att bli en klassiker). Tack för en rolig kväll!

2009-05-03 @ 22:16:19
URL: http://mikariana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0