Vithatten & Kyckling

Idag gjorde jag en förbaskat lyckad maträtt. Inget speciellt men ändå. Hemmagjord klyftpotatis och kycklingfilé i ugn. Viktigt är att kycklingen ska "simma" i lite vatten (gärna med soja i) och så klart kryddas efter smak. Jag rekommenderar varmt santa marias american BBQ sauce "tangy" som jag använder flitigt nu i grillandet. En rökig härlig smak. Till detta åts råkost med sweet chili på (så klart). Och majs, fast den är inte med på bilden.

mat peter

I övrigt så har jag försökt få lite läst, gick segt som vanligt med makrofinansen som jag illustrerat i tidigare inlägg. Måste börja hugga tag i lagen också. Sen ska ett arbete om Estland och utländska investeringars effekt på fattigdomen avslutas i veckan. Nu börjar en helvetesmånad.

Inspirerad av valborg snacket om spöken så börjar jag fundera på att det skulle vara trevligt att dra ett gäng och sova i  den övergivna lilla byn vithatten utanför Jörn där det sägs hända mystiska saker. Jägare har sett ansikten i fönstren och skepnader sägs svepa över gårdsplanen. En helg i sommar, för spänningens skull hä hä?

Särskilt mycket gura spelar jag då inte nuförtiden, det prioriteras liksom bort av viktiga aktiviteter såsom:
-Titta på facebook för åttonde gången på två timmar
-Titta på dn.se, vk.se, aftonbladet etc. för åttonde gånger på två timmar
-se klart något program som jag inte ens vill se m.m.

Men här är iaf ett smakprov på något som jag lärde min gamle vän Edward Van Halen innan jag blev så bra som jag är nu.



//Peter

Kommentarer
Postat av: Mattias

Lätt att vi måste fara till Vithatten på spökjakt.. Dock vet jag inte om jag tror så mycket på spöken, men de kan ju vara kul ändå!



jag hade tänkt laga Pad Thai idag, men jag hittade inte alla grejer på affären.. Ska de finnas ngn särskild Pad Thai sås/soja? va säger du peter, du som brukar laga det!

2009-05-03 @ 17:42:41
Postat av: F

PJ är vår matgud! jag vill hålla mig som en hyfsad kock, men PJ är ju bäst. Gordon Ramsey brukar ringa för att rådfråga honom.

2009-05-03 @ 21:52:21
Postat av: Peter

Hahaha nej verkligen ingen matgud men jag var bara tvungen att dela med mig då jag var så nöjd.



@ mattias: Pad Thai.

Stek bitar från en död kyckling i olja eller vad som helst så att den inte fastnar i pannhelvetet för då bildas det visst bitar som ger dig cancer!



Sen häller man på grönsaker efter smak (wokgrönsaker, paprika) och helst riven vitkål med de jäkla matbutikerna säljer oftast bara fem tons kolhuvuden :P



Häll gärna på lite vatten så det blir saftigt.



Sen ska pad thai såsen (finns inte överallt...kanske funkar wok sauce??) på...utan den måste du göra någon egen kryddning men det kan jag inte så haha så mycket kock är jag!



Till det ska du äta risnudlar och inget annat. Inga snabbnudlar med 141 % härdat fett. Koka upp vattnet, ta av från plattan och låt dem mjukna i vattnet någon minut.



Glöm inte krossade jordnötter och eventuellt lite citron/lime på portionen sen.



Egentligen ska äggula med men jag skiter i det och mår ändå bra he he

2009-05-03 @ 23:27:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0