Alles mögliches II

Jag börjar med lite humor såhär i höstrusket. Bröllopsmissar har vi sett många av på "americas funniest home videos" men den senaste tiden har jag sett många klipp från Östeuropa som faktiskt ställer jänkarna i skuggan. Bilkorteger som masskrockar och söndersupna tillställningar verkar vara vardagsmat. Följande klipp tycker jag är kul på många sätt, bl a:

-Musiken! Underbart groove, skulle lätt få vara med om jag får hålla en bröllopsfest någon gång.
-Gitarristen. Självklar stjärna. Inte konstigt att han har det (enda?) blinkande discoljuset bakom sig. Frisyren i sig är värd en eloge.
-Keyboardisten. Blå långklänning och spela keyboard med ena handen är såklart helt rätt. Något för Mariana att ta efter tror jag.
-Gubben som scenens huvudperson först dansar med släpper henne aldrig med blicken och är också först att hjälpa henne när katastrofen är ett faktum. En vardagshjälte.
-Skriken och paniken när allt rasat.
-Brudparets dans.
-Det dramatiska slutet med näsblod.




Sen går stafettpinnen vidare till Jimmys farfar.


"He e Sveriges sämsta firma!!!" Extra kul är ju att det fungerar i slutet. Men visst, trav är ju viktigt.

Se även irländska diplomatins epic win över den franska

Nu vidare till allvaret:
Jag funderar på glasögon som backup till linserna, och gick idag och provade ett antal bågar. Jag gillar inte riktigt de grova svarta, utan är mer för gubbglasögon.


Det började som ett skämt men nu är det sådana jag fastnat för. Vad ska man göra? suck, dessa I-landsproblem...

Dessutom såg jag på systemet att bengt fritiofsson på tv4 nu säljer ett rödvin under eget namn! Det är ju värt att köpa bara därför!



Ikväll är det festdags med temat "Chic & Geek" och undertecknad kör troligtvis på geek. Hur det blir kan jag väl slänga upp en bild på senare.

//Peter

Kommentarer
Postat av: F

Jag tycker filmaren i Jimmys farfar låter som DiCaprio i Gilbert Grape.



Jag har också funderat på ett par glasögon. Har funderat länge men kommer aldrig till skott. Ska nog kolla synen och sedan beställa på nätet, det är ganska billigt.

2009-11-26 @ 21:01:53
Postat av: Mattias

Hahaha jag kan inte sluta skratta åt gubben! haha.



och vilka glasögon du ska välja, så ta dom som känns bäst!



2009-11-27 @ 00:31:41
Postat av: Peter

Hela klippet med farfarn är ju klockrent!



Hur han är så arg hela tiden, verkligen no remorse, och sen när det funkar svär och muttrar han åt folket på TV:n.



Jag dyker nog upp i norr med ett par schyssta brillor! eller...

2009-11-27 @ 01:11:26
Postat av: Mariana

Jag lovar att ställa upp på ditt bröllop, iklädd en lång blå klänning och spela keyboard med en hand. Jag får börja träna redan nu.



Den dansande kvinnan är ju helt galen. Och alla vet ju att man inte får ha röd klänning på ett bröllop. Har man röd klänning betyder det att man har varit otrogen med brudgummen.



Och till allvaret: jag tycker glasögonen till vänster!

2009-11-28 @ 11:06:54
Postat av: Peter

Bra! Då kan Fredrik och Nils ordna ljud och ljus (discolampan) för det är ju deras område!



Kanske är det andra regler i östeuropa?

2009-11-28 @ 11:44:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0