Alles mögliches

Den senaste tiden har inte varit fylld av ekonomi och statistik till den grad som den kanske borde vara. Anledningarna är två:
1. Statistikboken är inte läsbar. Det är bara slöseri med tid då texten går in i ögonen och ut på andra sidan. Att fokusera på lecture notes är effektivare!
2. Sedan finns den där bestämda känslan av att man för att klara tentan bra inte behöver fokusera på allt. Så har det varit på alla tentor, så blir det troligen även på de kommande. Bättre att lägga in en välplanerad attack närmare tentorna. Men visst, den lutheranska arbetsmoralen får sig en törn när man slöar för mycket.

I torsdags bowlade jag med en massa tyskar, schweizare och österrikare. Och en svensk. Som vanligt var man dålig, men då nästan alla i sällskapet var rent tragiska så kom jag ur situationen med äran i behåll! Vi kan slå fast att de ska hålla sig till det de kan: utförsåkning, apfelstrudel, och lederhosen. Eftersom jag nästa termin ska läsa 15 poäng tyska så är det bra att stan är fylld med naz..jag menar tyskar och österrikare som man kan träna med. Och de vill verkligen lära sig svenska så resultatet blir en fantastisk europeisk integrationsprocess!  Känner att jag har rätt bra koll på orden men grammatiken är såklart en fiende! Kroken kommer väl ihåg ordet "Quatsch" (uttalas Kvatsh) som betyder struntprat/skitsnack? Med detta ord sänkte jag en av dom.
Södra tyskland, där jag snart kan känna mig som en i mängden!

Igår kväll förbereddes en present till en quinna i klassen som heter Fatema, då slog jag och den andra norrlänningen, Johan, våra kloka huvuden ihop och skrev ett par dikter för att fylla ut det fina fotoalbum som de övriga knåpade ihop. Först en så kallad alliterationsdikt (en extrem form dessutom, då vi inte visste att man faktiskt får slänga med småord som inte börjar på samma bokstav!):

Fabulösa Fatema fick fantastiska friends för förvånandsvärt flitigt fair-play (hon är snäll och fick oss till vänner)
Förr festligt fet, fick framtida fin figur, förtär fisk framför fläsk. (hon var tjock som barn och är muslim)
Framtida filantropisk finansfjälla förenar fräckhet, flyt, fläckfrihet (läser finans)
Fienden flydde från frenetisk farfar, folkets frihet fotfäste fann (hennes farfar var med i ett stort slag i Indien)
Flott flerfamiljsvilla frambringar fest för fnittriga Fatema. Fanfar! (hon bor med familjen i en jättevilla
Sen en klassisk Limerick:
En långväga familj från Öst (Indien/Bangladesh)
Fick en flicka på sen höst
Pengarna bränns
(hon är rätt spoiled)
På Josefs förtjänst (hennes pappa)
Och flitigt hon använder sin röst
(absolut)

Idag stod handboll på schemat. Alingsås mot Real Cuidad. Sveriges bästa mot världens bästa klubblag, som vunnit champions league tre av de fyra senaste åren! Alingsås kämpade tappert i kinnarps arena men föll till sist med 24-26.

Slangen Wislander diskuterar med SVT:s crew

Ha det!

//Peter

Kommentarer
Postat av: Kapten Krok

"Quatsch" Haha, ja det minns jag vi använde ganska friskt efter att vi fått veta vad det betydde, det tillsammans med "Scheisse" (hittade inte åt tyska dubbel-s) var två branå använda ord :D

Det är bra att du knäcker dem lite grann, de ska härdas!

2009-11-15 @ 01:36:29
Postat av: F

Fan va nice med livehandboll av klass. Igår tog vi modet till oss och såg den där paranormal activity. Den var spännande å nytänkande. Tror inte jag sett nå skräck sen jag såg saw 3 på bio. Men det är ju ganska kul, kanske inte så avslappnat, men spännande.

2009-11-15 @ 19:08:07
Postat av: Peter

Scheisse användes så klart flitigt av de flesta, inklusive mig!



Jo de var stört bra. De gick ifrån till 6-1 direkt och sen vilade de sin första uppställning, skickade in dem igen när Alingsås blev oroväckande tända. Så de kontrollerade matchen totalt. Synd att man inte fick se Kjellman spela då han skadat foten!

Målvakten var nog bäst av dem alla: En dryga två meter lång 120-kilos serb med begynnande ölmage, pizzabagarlook och de vigaste jäkla ben jag sett på en handbollsmålvakt! kunde typ sparka sig i bakhuvudet!

2009-11-15 @ 20:21:49
Postat av: Mattias

Alingsås måste ändå ha gjort rätt bra ifrån sig! 24-26 är ju inte att skämmas över!

2009-11-15 @ 21:47:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0