Hybrisen frodas...

Det har blivit ett konstant rännande till kinnarps arena, denna helg för att se det tappra Skellefteå besegra HV71 för fjärde gången i rad på bortaplan. 3-2 och vi var ALDRIG oroliga....ehm.


Vilt jubel efter slutsignalen. Tycker det är en episk bild med de mörkarna armarna som kastas upp i luften i förgrunden och spelarna som jublar på planen!

Så ska dom tas! Lägg märke till 90 tums tjock-TV:n till vänster i bilden. Haha var nog en projektor men det såg ut som en tjock-TV!


Up yours, sydstatare! haha Skoterraggarflaggan viftades frekvent.

Jag hade med mig två vapenbröder. Micke från Kiruna som älskar AIK och har sett många matcher tillsammans med sin farmor (även om Tuolla tigers från Kiruna är hans största favoriter), och Daniel från Värnamo som hejade på HV egentligen men ändå sjöng och klappade med av säkerhetsskäl.

På väg dit såg jag denna affisch:
Ska man vara mest rädd för Nazister eller AFA? Varför hotar de nazisterna med att slå sönder bilar? Är det logiskt? Eller har de en standarddesign de använder inför alla events? Bland det bästa som hänt i Sverige det senaste året var när lokalbefolkningen i Rosengård jagade bort AFA när de skulle börja bråka med Polisen. Det säger så mycket! Tror att fittjaborna läxade upp AFA också vid ett tillfälle när de skulle ställa till med bråk!

Nej de är samma andas barn, allihop!

//Peter

Ha det!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag röstar på att PJ sätter sig på HVbussen nästa helg och kommer upp till skellefteå och festar med grabbarna!

2009-11-22 @ 19:20:03
Postat av: Anonym

Jaaa pj, du är ju lyckocharmen #1 mot hv! Det är bara att du står i givakt utanför skekraft arena på lördag.

2009-11-23 @ 17:04:13
Postat av: Peter

Jo det skulle ju vara nåt! jag googlade runt lite men hittade inget. Spelarna flyger så jag kanske kan be Björn Melin om en plats genom min klasskompis Erik! Iofs fult gjort att i så fall heja på Skeå haha!

2009-11-23 @ 18:04:09
Postat av: Nils

Nä alla medel är tillåtna. Du behöver ju inte säga att du är skellefeåfan ;) Bara din närvaro i hallen kommer ge resultat.

2009-11-23 @ 20:05:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0