På husjakt...

Igår så tog två trötta själar som knappt kunde gå, efter lördagens benpass, en promenad. För att underhålla oss själva så började vi kolla på alla hus vi gick förbi. Vi började att kolla på vad som måste vara umeås minsta stadsdel; fridhem där de fanns en hel del flådiga hus på lummiga tomter. Dock så var tomterna ganska små och de kändes trångt och lite mörkt. Vi gick sedan vidare och kollade på berghem där de finns tusentals småhus men även lite större finare varianter. Tomterna var alltifrån små till lite större. Det fanns helt enkelt en ganska stor variation. Påvägen hem så kollade vi lite på haga också, men vi insåg att det inte var stadsdelen där de kryllar av hus direkt, tror det är mer på sandbacka.

I vårat husgranskande kom vi fram till vad som var viktigt vid ett framtida husköp (om man tillåts fantisera).
Huset ska förutom att vara fint och så också vara utrustad med öppenspis. Tomten måste vara stor och relativt insynskyddad. Huset ska vara lokaliserat i närheten av fin natur, men samtidigt ska det finnas skola och dagis i närheten för eventuella barn. De måste ju dessutom finnas andra barn i området så att ens egna barn har någon att leka med. Dubbelgarage är också ett personligt önskemål.

Min dröm om att bo vid havet och att rita mitt eget hus får jag nog lägga ner. Svårt att bo vid havet och samtidigt ha närhet till skola o.s.v. Att rita sitt eget hus och bygga det från scratch är ju svindyrt har man ju fått erfara när vi byggt stugan. Så jag får nog köpa mig en stugtomt vid havet istället och bygga upp en stuga så alla mina mål i livet kan uppfyllas. Men nu har jag drömt stort. I verkligheten kommer man att sluta i en etta i Sävar.


Drömboende?

//F

Kommentarer
Postat av: Peter

Ja tror man på etta i Sävar blir man ju i vart fall inte besviken.



Ska man vara i närheten av stan måste man väl slänga upp ett par millar minst för ett basic hus. Ska det vara lite mer Beverly Hills-flärd är det bara att bli rik.



Här i stan finns det en del områden som man häpnar över...var får alla pengarna ifrån? HV-spelarna har typ 150-200 papp i månaden men det är inte bara dom! Måste alltå finnas mycket ärvda pengar och framgångsrika företagare. För ingen jäkla vanlig knegare kan då ha råd!



Som sagt, bli rik. Eller flytta hem till Nysätra socken.

2009-11-09 @ 21:49:55
Postat av: Mattias

Det är på landet man ska bo när man blir gammal. Stan kan ju dra hell, plus att ingen har ju fan råd och köpa ett hus där..



jag har gett upp planerna på att bli rik, nått gick snett när jag valde linje på gymnasiet. Det blev en flopp och jag slutade upp som ett fiasko! hehe..

2009-11-10 @ 11:25:43
Postat av: Peter

Bittraste kommentaren hittills!

2009-11-10 @ 11:42:53
Postat av: Mattias

hahaha! :)

2009-11-10 @ 13:02:56
Postat av: F

Ja en etta i Sävar är ju kanske ett bra livsmål. Då blir man ju inte besviken, inte ens om man skulle hamna i robertsfors :P

2009-11-10 @ 19:39:58
Postat av: Johanna

fett coolt ändå haha att bo mitt i vattnet XD

2009-11-10 @ 20:21:09
URL: http://johannalicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0