Skägg

När jag rakar mig, vilket börjar bli långt mellan gångerna, så brukar jag prova raka lite olika skäggfrillor. Börjar bli riktigt sugen på att prova på någon. Här finns några härliga alternativ:

Här är de olika skäggfrisyrernas namn på engelska: 1 - Stubble, 2 - Moustache, 3 - Van Dyke, 4 - Goatee, 5 - Mutton-chops, 6 - Friendly Muttonchops, 7 - Spanish beard, 8 - Full beard

Om jag fick bestämma skägg på delfinerna så skulle jag det bli följande:
PJ skulle skaffa 7:an - har alltid tyckt att de bor en liten mexare i PJ
Nils skulle skaffa 6:an - vad liknar den egentligen? har aldrig sett nå liknande
Kroken skulle skaffa 5:an - då skulle han kunna vara en riktig volvoraggare
Lunken skulle skaffa 2:an - Vem tror inte att lunken skulle passa i porrmusch?
Lövgren skulle skaffa 3:an - Getskägg är aldrig fel på en riktig karl. 

Själv funderar jag mest på nr 4 - Goatee, som jag prövade idag. Tog en bild men blev för feg för att lägga upp den. Vad tycker ni, vilken borde man prova?

//F

Kommentarer
Postat av: Mattias

Det är alltid roligt och hitta på saker med skägget! Klart fan att jag skulle passa i porrmusch!!! Men jag tycker att lite skäggstubb ser bäst ut, så jag håller mig till det. :)

Skaffar du 4:an kommer du att se 10-15 år äldre ut tror jag! haha

2009-11-16 @ 21:55:18
Postat av: Peter

Haha ja den dagen jag får skäggväxt! tyvärr har jag fått min farbror Lars skäggickeväxt, men om det skulle gå så tar jag nog sjuan!



2009-11-16 @ 22:37:08
Postat av: F

Ja de blir nog 4:an för mig nästa gång det vankas rakning. Den känns väldigt vuxen. PJ får ta å konstgödsla, eller så kan du ju kära den ekologiska stilen, du får välja själv :P

2009-11-16 @ 22:40:27
Postat av: Nils

Jag undrar också vad 6:an är för skäggfrisyr. Måste ju ha används av nån sydstatare i inbördeskriget. Dock blir det inget av att skaffa den frisyren eftersoom det är just där jag har sämst skäggväxt :P

2009-11-17 @ 18:31:42
Postat av: F

Men nils, däruppe har ju typ alla sämst skäggväxt. man får ta från de nedre partierna och kamma uppåt!

2009-11-17 @ 19:13:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0