Utvärdering av landslaget

Nu ska man kanske inte dra för stora växlar av gårdagens landskamp men följande saker saker blev tydliga:

1. Vi behöver någon som kan sköta spelfördelningen högra upp i planen. Elmander klarade inte rollen som släpande forward.

2. Vi behöver en vänsterytter som vill framåt. Det är inte optimalt med en vänsterback på ytterforwardposition.


Om jag får iträda mig rollen som förbundskapten för en dag så skulle jag ställa upp på följande vis:


                                                                             Berg

                                                                             Zlatan 
                                                        V. Elm                              R. Elm

                                                                 Svensson    Källström



                                                       Safari     Mellberg   Majstorovic     Lustig

                                                                              Isaksson



Kommentarer:
Som ni ser så har jag en förhoppning om att Zlatan gör comeback när det börjar nalkas viktiga kvalmatcher. Skulle Zlatan inte ställa upp så tror jag på Toivanen som släpande, han har lite spelsinne. Han låg dessutom bakom många av Bergs mål i U21.

Jag vill ha bröderna Elm i en fri roll på var sin kant. De har båda bra fötter, de är stora och starka, skjuter bra och vill framåt.

Berg tycker jag är självklar. Killen är vass i straffområdet. Elmander kanske springer mer men han behöver i princip springa in me bollen i mål för att få in den.

Svensson och Källström håller fortfarande måttet. Tycker att Wernblom ska ersätta om någon av dem inte kan spela.

Dorsin tro jag inte stärkte sina chanser igår. Lustig däremot stor jag är Sveriges högerback från ochmed nu och 10 år framåt. Mittbacksduon får vi hoppas att vi får behålla länge. Har inte riktigt förtroende för någon annan mittback för tillfället.

// El Capitan


Kommentarer
Postat av: Mattias

Hehe Dorsin var inte mycket att hänga i julgranen!



Helvete jag som hade hoppats på att "Grin-Anders" skulle sluta men NEEEJ, ICKE!!!

2009-11-19 @ 20:54:36
Postat av: Peter

Skriver under på det där men svensson måste snart bort. försvann lindgren i ajax?

2009-11-19 @ 23:55:58
Postat av: F

Lindgren har hamnat i frysboxen i ajax. SÅ jag tror nog Wernblom kan bli nästa man på mittfältet. Det är lite Stefan Schwarz över honom, han kan grisa som få andra och kan sätta i riktiga glidtacklingar.

2009-11-20 @ 09:47:48
Postat av: Peter

Såg att Linderoth kan bli aktuell för Elfsborg (?), vad ska man säga? Skadeproblemen har förstört mycket men visst är det en hjältes fall?



TÄNK om vi hade haft honom skadefri de senaste åren! Då hade det fan blivit VM! :P

2009-11-20 @ 18:17:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0