Världens sämsta hemmafru...

I veckan har jag överlåtit min hushållsyssla, tvätten, till marre. Detta då marre är ledig i veckan och hon har därför agerat hemmahemmafru idag. Dock gick det inte så bra med tvätten då mina kritvita fotbollsockar som jag har när jag tränar, de får mina vader att inte se så smala ut, numera är grådaskiga i färgen. Lika så med några handdukar. Tydligt är ju att jag får ta mitt ansvar nästa veckan igen. Jag har typ aldrig lyckats missfärga något i tvätten och om jag gjort det så är det preskriberat vid det här laget. Men i övrigt skötte sig hemmafrun bra.

Men när jag tänkte på det här med hemmafru så tänkte jag osökt på Peggy i Married with Children som måste vara världens sämsta hemmafru. Hon är hemma hela dagarna, men kan inte laga mat och hon städar och tvättar inte. Men då har hon ju dessutom väldens sämsta familjeförsörjare till karl också. Det är ju ironin som är det roliga i serien. Familjeförsörjaren måste ju tjäna tillräckligt med pengar för att försörja familjen och hemmafrun måste ju kunna ta hand om hemmet, annars faller ju hela konceptet.


Världens sämsta hemmafru

//F

Kommentarer
Postat av: Peter

Mina beiga chinos är numera inte beiga längre. Jag tvättade dem med ett par svarta jeans (inget tal om att vända byxor ut och in här inte!) och de fick en slags grå ton, vart faktiskt riktigt bra!



Som nya chinos, fast utan att behöva punga upp för det!



Bundys är utan tvekan bland de mer dysfunktionella familjerna i rutan! Såg att Ed O´Neill som spelar Al gör comeback som bitter familjefar i en serie som visst gått bra i the states och snart kommer hit!

2009-11-23 @ 22:34:50
Postat av: Mattias

Kan ju knappast spela någon roll om dina sockar är vita eller har en lätt ton av grått!?..

2009-11-24 @ 15:06:54
Postat av: F

Fan vad billigt PJ! man kanske borde färga omsina kläder när man börjar bli less på dem.



Jomen lunken, vitt ska vitt!

2009-11-24 @ 15:45:22
Postat av: Peter

Jag kanske bör tillägga att det var av misstag och inte planerat. Så snål är inte ens jag, eller iaf så var jag inte så snål då!

2009-11-24 @ 15:58:45
Postat av: F

Säkert PJ, vi vet allt hur du tänkte!

2009-11-24 @ 19:52:20
Postat av: Mariana

Peter jag tänkte precis som du när jag gjorde det, alltså att jag skulle överraska Fredrik. Jag tänkte att han kanske ville ha lite variation och även få chansen att vara lite unik. Därför lade jag med flit i ett par svarta (aldrig förut tvättade) tights i tvättmaskinen. Men han har ju inte hyfs att uppskatta min ansträngning.

2009-11-28 @ 11:15:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0