FIFA och utlandstermin

Fem dagar sedan senaste inlägget och då var det jag! Skämmes, tamefan. Nåt måste ju ha hänt som någon retar sig på eller älskar eller liknande? T ex Ryssens seger i Barcelona igår kväll. Gött!

Jag har en slapp vecka, men inte så slapp att jag kan åka hem då det är ett viktigt möte om utlandsstudierna på fredag samt excercise i den nya kursen intermediate macroeconomics! Men visst blir det en del FIFA 10 och TV-tittande. I FIFA har jag skapat ett lag av hjältar. Fredrik spelar ensam på topp då han var den enda av någorlunda anfallarkaliber (förutom bäcken då förstås men han är ju gjuten som back). Jag och Lunken tar kanterna, Lindholm och en jönköpingskompis har offensiva mittfältsroller, lövet är defensiv innermitt, sorsele-mats och bäcken är mittbackar, kroken och nisse (lagets bästa spelare) på ytterbacksposition och anton i målet. På bänken har vi bl.a. Markus Berg.

Angående utlandsterminen: Det finns i nuläget tre huvudområden som tampas om mitt intresse.

Östasien
Taiwan, Sydkorea och Japan låter väl inte fel? En verklig kulturkrock så klart. Lövgren kan komma och hälsa på ibland. Då blir kulturkrocken (Flarklund kontra Pellboda) så mycket värre. GOD GOD GOD MAT!!! restaurang varje dag. +23 kilo. Utlandserfarenhet som kan vara helt rätt för framtiden.

USA/Kanada
Den europé som säger sig inte vilja till USA eller Kanada ljuger. Den nya världen lockar och fascinerar oss fortfarande. Tänk er bara en sån där burgare. Besök från mina delfinvänner obligatoriskt. Texas känns spännande, men även traditionella svenskbygder som Milwaukee och Minneapolis vore coolt. Det finns många bra och många dåliga utbytesuniversitet där så det gäller att göra sin research! Kanada känns som det vänligaste, säkraste, svenskaste alternativet. Min farbror är på mig om Toronto och det verkar inte fel. Hawaii, den populäraste utbytesorten, är dock för mig fullständigt ointressant.

Nya Zeeland
Världens vackraste land. Världens trevligaste folk. Billigt nötkött. Fler bilar än något annat land per invånare, ändå det miljövänligaste. Världens bästa idrottslag alla kategorier (All blacks!). Mitt andra hemland, jag blev ju faktiskt dubbad till maorier när jag for därifrån (världens vitaste?). Väldigt populärt bland andra studenter vilket ställer höga betygkrav.

Vad tror ni? Det är ett lyxigt problem men nu är det snart dags att välja...så jag ska hålla er underrättade!

//Peter

Kommentarer
Postat av: F

Känns kanske som USA/kanada och östasien är viktigare ekonomiska marknader så någon av dem är nog bäst att ha på sitt CV.



Jag ångrar lite att jag inte tog chansen att läsa en utlandstermin också, men som tror inte de är lika viktigt för jurister, vi kan ändå bara jobba i sverige eller med EG-rätt.

2009-10-21 @ 10:37:06
Postat av: Mattias

Alla tre ställena är nog helt fantastiska! Men jag tror som Fredrik att USA/Kanada eller östasien är bättre!



Ja jäklar vilket lag! Du kan knappast misslyckas då du har så bra spelare! :P

2009-10-21 @ 21:31:51
Postat av: Peter

@ fredrik: Är det många som åker utomlands i din klass?

@ mattias: Det är ett nästan obesegrat lag!

2009-10-22 @ 10:06:47
Postat av: nils

japan lät ju grymt, även usa/kanada är ju inte helt fel. men jag skulle ju lätt ta usa eller kanada. tänk att se nhl varje vecka live :)

2009-10-22 @ 19:09:20
Postat av: Peter

Jag siktar högre än så. Jag ska ta plats som quarterback i ett amerikansk fotbollslag på ett college och vara skolans kung och köra cab runt på campus och skaffa ett filmstjärnesmajl och gå med i republikanska partiet och sen bli president.

2009-10-22 @ 19:58:55
Postat av: nils

Gör så! Då kan jag vara din högra hand när du fått en ledande position. Sen kan vi ta bort alla namn på hollywood walk of fame och lägga dit namn som verkligen förtjänar att vara där.

2009-10-22 @ 20:37:21
Postat av: Peter

Bara folk från Nysätra socken ska finnas skrivna på walk of fame...Anders Nilsson, syster Bo, Robin Nilsson etc. etc.

2009-10-22 @ 21:00:33
Postat av: Peter

Bara folk från Nysätra socken ska finnas skrivna på walk of fame...Anders Nilsson, syster Bo, Robin Nilsson etc. etc.

2009-10-22 @ 21:00:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0