Hybrisens uppkomst samt Dolphins första officiella bettingtävling

Jag börjar med att berätta om ett minne som dök upp i mitt huvud igår kväll. Jag sitter på nåt slags utvecklingssamtal med Mamma och Eva-Lisa, förskoleläraren. Den vanliga visan. Han är snäll och duktig, pratar kanske lite mycket ibland, men det är det så många som gör. Då ser jag det. Heureka. Som en sexårig arkimedes bräcker jag den hemliga koden. Alla alfabetets bokstäver hänger på väggen, med teckningar bredvid som föreställer dem. Jag upptäcker en väsentlig skillnad mellan vissa bokstäver. Jag ser två grupperingar framför mig. Analyserar. Konkretiserar. Testar min hypotes om och om igen. Förstår hur Einstein kände sig.

Vokaler & Konsonanter. Jag visar min tes för Eva-Lisa och mamma. Jag har rätt. Eva-Lisa imponerad. Jag t.o.m. gjorde framsteg på utvecklingssamtalet. Sedan den dagen sattes hybrisen på konstant hög nivå.

Nu över till något viktigare: Fotboll. Jag börjar med en dikt:

Ödesmatchen
Vi minns Vasas seger
Över Kristian Tyrann
Vi minns hårda strider
Belägring av Köpenhamn

Henke nu en gammal man
Hans fotboll knappast perfekt
Ändock hans namn ger trygghet
För det dansken har respekt

I morgon är det dags
Danska skallar giva sår
Kontrolla rädslan Zlatan
Så blir det VM nästa år

Möjlighet till VM
Är knappast Illusion
Tar de nu ej chansen
Måste vi spränga bron



Vad tippar ni för resultat? Jag tippar 3-1 till Sverige! Man måste vara positiv.

Den som tippar rätt får idolbild på dolphins hemskickad med posten (portoavgift och vinstskatt tillkommer), samt ett särskilt hedersomnämnande här på bloggen.

Regler:
Ett resultat kan bara tippas en gång, så först till kvarn gäller!
Dessutom kan en person bara tippa ett resultat. Vill man ändra sin tippning kan man göra det mot en serviceavgift om 50 kronor som sätts in på undertecknads konto, förutsatt att man gör denna ändring senast en timme före matchstart.

//Peter

Kommentarer
Postat av: F

Jag tippar 1-2 till Sveriges favör!

2009-10-09 @ 12:22:19
Postat av: Mattias

SATAN FREDRIK jag hade tänkt säga 1-2!! Då tippar jag väl 2-3 till Sverige!

2009-10-09 @ 16:21:35
Postat av: nils

Zwei-zwei är mitt tips. Haha Eva-Lisa! Jag såg ett kort från skolberget igår där man åkte madrass, jävlar vilka flasbacks man fick! Måste varit brano många år sen man var där.

2009-10-09 @ 16:34:13
Postat av: Peter

En av danmarks största tidningar hetsar till förakt mot sverige inför i morgon:



http://www.sporten.dk/fodbold/vm-2008-2009/derfor-holder-du-med-danmark#part=1



Jag tycker anledning 12 är bäst. Rätt lama attacker i allmänhet. T ex så tycker de att skog är värdelöst och att Volvo är osexigt etc.

2009-10-09 @ 23:48:16
Postat av: Mariana

Sverige vinner med 1-0

2009-10-10 @ 10:48:10
Postat av: nils

hahahaha det enda dom häcklar är ju typ astrid lindgrens sagor, skulle vilja läsa eller se vad danskarna har för motsvarigheter som är så mycket bättre :P Haha och det bästa "Træer, skov. Eg, bøg, fyr og bla bla bla…. Hvad skal vi bruge det til?" Haha sen så borde man ju ha en motsvarighet själv om man ska häckla ett bilmärke :D

2009-10-10 @ 10:56:15
Postat av: Peter

Jo det var bra jäkla mycket självsänkning i det försöket till attack. De borde hållt sig till att klaga på myggen. Och kanske Barsebäck! Men det tycker jag är Sveriges finaste kärnkraftverk.

2009-10-10 @ 12:13:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0