Vansinneshelg

Just nu sitter jag och retar upp mig. Jag vill verkligen inte laga någon mat. Inget är gott som jag själv gör. Det spelar ingen roll om det så är carbonara, thai, kyckling eller lax. Det har ändå den där speciella Petersmaken. Välkryddat men ändå saknas substans. Det är som med farmors och mammas pannkakor, de smakade så otroligt olika trots samma recept, jag tror vi alla har en speciell touch som alltid ger eftertryck i smaken. Så det blir makrillfilé i tomatsås på hårdbröd till middag. Jag vill alltid bara äta mackor i alla fall. Och flingor. Nu vidare till inläggets huvudämne:

På fredagen köpte jag, tre andra norrlänningar och en västgöte 2 kg pölsa och en massa potatis och högg in på det tillsammans med rödbetor. Väldigt random att äta pölsa på en fredag kan tyckas (att överhuvudtaget äta det!), men jag tycker att det var en kulturgärning av rang att hylla gammal husmanskost på det sättet. Det är ju inte världens godaste och bästa mat men det var mer för sakens skull som vi gjorde det. För att provocera.

På lördagen blev det utgång, en hyfsat rolig sådan då temat var 90-tal och musiken därefter. Men det är ju inte direkt så att man längtar till utgångar. Egentligen skulle bara förfester få finnas, för att sedan följas av kebab/pizza/burgare och sen eventuellt efterfest för dem som orkar.

Idag spelade jag curling. Jojomensan. Det är också lite random att göra, men den lokala curlingföreningen har öppet hus varje söndag denna månad så vi passade på.

Team Kiruna representerades av Mikael Falk (Michael Falcon).
Team Västergötland med min gamla boendekompis Sandra som skipper och Martin som "sopa".
Och så Nysätrabygdens egen skipper som gör sig redo.
Full koncentration.
Siktet bra, men alldeles för mycket fart.

På planeringen framöver finns Bastu högst på min önskelista.

Jönköpings vidriga väder skall behandlas vid ett senare tillfälle.

Ha det!

//Peter

Kommentarer
Postat av: F

Det är ju kul att de finns tillväxt inom sporten. Det känns som de gamla rävarna håller på att lägga av och vi har inte råd att ge bort OS-medaljer till andra länder. Keep up the good work.



Jo jag förstår vad du menar angående smaken på maten. Jag underar om de kan vara pannor och kastruller som gör att smaken bli så annorlunda. Som idag gjorde jag hemmagjord pizza efter mammas recept. Även om den blev riktigt lyckad denna gång så är smaken ändå inte lika.

2009-10-25 @ 17:50:15
Postat av: Mattias

coolt med curling! :) tänk om det fanns en curlinghall här i robban!



Du har nog rätt med att vi alla har en speciell touch! jag håller på att helsteka en älgstek i ugnen, men jag tror på ett smått misslyckande... Kötttermometern är inget att lita på. Iaf inte den jag har hehe..

2009-10-25 @ 18:22:14
Postat av: Peter

Kan bara säga att min respekt för sporten växte! Svårt med grepp på ena skon och glashalt på andra!

2009-10-25 @ 20:23:38
Postat av: Nils

haha curling är ju en extremsport likt krocket! svårt om man inte har psyke av stål!

2009-10-25 @ 22:55:18
Postat av: Peter

Nu ska vi inte överdriva! Krocket är det extremaste

2009-10-26 @ 16:55:28
Postat av: Nils

Förlåt, storhetsvansinnet tog över... Måste vara pga att krocketsäsongen är slut. Eller ska vi försöka oss på vinterkrocket?

2009-10-26 @ 19:26:14
Postat av: Mattias

Jag tror på vinterkrocket! De skulle va riktigt värt! :D

2009-10-26 @ 20:25:15
Postat av: Peter

Varför inte? Bara att skotta upp en bana!

2009-10-26 @ 22:29:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0