Älgjakt

I helgen har det varit älgjakt för hela slanten! Det blir även jakt nästa helg, känns skönt att få några lugna helger och spara lite cash. Dock måste man stiga upp rätt tidigt, 04:30 ringer klockan! Men vad gör det, man kan ju sova på passet om man så vill. Beror alldeles på hur seriös man vill vara! I år har jag tagit med mig en bok som jag brukar läsa då det blir långtråkigt och det funkar riktigt bra. På måndags morgonen såg jag 6 st älgar. Jag sköt på en kalv men jag missade!!! Helt sjukt vad är det som händer!? Skammen stiger och mitt självförtroende börjar svikta.. Eftersom att jag har tränat och tävlat i skytte sedan 7 års ålder, så känns de extra jävligt för mig om jag missar! Ju längre dagen gick desto mer sur och bitter blev jag. Men i slutet av dagen fick jag en ny chans och den sumpade jag inte! :)


Rambo fick oxå vara med på bild


Jag fick min revancsh


// Mattias

Kommentarer
Postat av: F

Nu kommer ju de militanta veganerna att attackera vår blogg :P

2009-09-16 @ 12:53:35
Postat av: Mattias

Ja de skulle inte förvåna mig...

2009-09-16 @ 13:18:18
Postat av: nils

vem som helst ser ju att bilden är photoshopad :D

2009-09-16 @ 16:15:06
Postat av: Peter

Håller med Nils...mest photoshoppad ever!



Fult gjort att försöka lura dina egna vänner.



Grattis till jaktlyckan ;)

2009-09-17 @ 10:43:21
Postat av: Emma

Gu si nöjd en pojk alltså. Grattis får man väl lov att säga!!!

2009-09-17 @ 14:29:00
Postat av: Mariana

Jag är mest nöjd att du numera läser böcker. Typ stolt!

2009-09-17 @ 18:09:54
Postat av: F

Jag tror inte bilden är photoshopad men hur vet vi att det egentligen är Mattias som skjutit!?! Det finns ju inget bevis för att så är fallet.

2009-09-17 @ 19:06:06
Postat av: Peter

Mats Vesterberg har ny bössa och allt men är hittills utan jaktlycka.



I vredesmod sköt han dock en anka för att bli av med lite mordlust.

2009-09-17 @ 19:42:08
Postat av: nils

nä jag satt också och tänkte på att det måste varit nån annan som skjutit, jag ser då inte att det står nånstans på älgen att lunken skjutit den...

2009-09-17 @ 23:38:53
Postat av: Mattias

Tackar tackar, Peter! :)

Tack så mycket, Emma! Och ja jag är väldigt nöjd på bilden! :)

Haha ja Mariana de är ju helt galet. Vem hade kunnat tro att jag skulle börja läsa böcker!? Snart kan väl grisar flyga oxå!!! :D

Haha Fredrik och Nils, de har ni ju rätt i... Ni får skicka dit en CSI-tekniker och utreda saken! :P

2009-09-18 @ 00:46:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0