Dikt 23e sept

Jörgensen lider helvetets alla kval
Alltför många krångliga ekvationer att bräcka
Men har i denna situation något val?
Nej, matteprovet kommer nästa vecka

Siffrorna slår, plågar och bankar
Inte konstigt humöret tryter, man blir lite sné
I många år har matten ej lämnats några tankar
Har för böveln bara läst Matte C

Igår tog jag mig dock på bio en titt
Med mängder av godis, påväg nerför min hals
Inglorious basterds, med självaste Brad Pitt
Han stog dock i skuggan av Chrisoph Waltz

Önskar att jag kunde komma till er
Så att vi kunde skåla, för vänskaps skull
Önskar er god hälsa, för detta jag ber
Och att kroken ramlar omkull

//Peter

Kommentarer
Postat av: Kapten Krok

Haha! sicken härlig dikt :D

2009-09-24 @ 01:28:05
Postat av: F

poeten har skaldat!

2009-09-24 @ 12:45:14
Postat av: Mariana

HAHAHA så bra! Fler dikter i bloggen!

2009-09-24 @ 18:35:22
Postat av: Mattias

Du kan ju tvär komma upp i helgen så går vi ut!? :D Jönköping - Umeå tar väl inte så lång tid ändå :P Ta flyget, de sitter väl inte i slantarna hos Herr Jörgensen!!!

2009-09-24 @ 19:56:24
Postat av: Peter

@mariana: lita på det!



@mattias: Jag kommer!

2009-09-25 @ 10:57:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0