Generalsekreteraren

På skolan finns en förening som heter SIA (society of international affairs) och denna grupp består mestadels av mina klasskompisar, till råga på allt de som jag känner väl. Jag är lite halvengagerad i gruppen och i morgon bär det av till sveriges fjärde största stad Uppsala för privilegiet att lyssna på självaste Ban Ki Moon, FN:s generalsekreterare!



Säkerhetsnivån är såklart på topp, alla måste ange personnummer vakter lär finnas överallt, men visst är det ett bra tillfälle att bli kändis? Typ kasta en sko på honom eller ställa en dum fråga. Typ "Mr, Ki-Moon, how does it REALLY feel to be south korean?" eller varför inte ställa honom till svars för sydkoreas mystiska besegrande av spanien i VM 2002 när Spanien fick två mål bortdömda. Någon måste ju våga ställa de tuffa frågorna, varför inte jag? Det blir en intressant dag!

För att lindra Lunkens musiksmärta så kan jag ju erbjuda en klassiker: James @ war:s version av rockstar. Njut av texten!!



och så en personlig favorit: Danzig och Shakira (fejk men kul i alla fall)



Och slutligen, för att fortsätta youtube-manin så visar jag Dara O´Brians lilla session om religion:




Med dom orden säger jag over and out!

//Peter

Kommentarer
Postat av: Mattias

Haha ja ställ den frågan "Mr Ki-Moon how does it really feel to be south Korean" så jävla roligt, undra vad han skulle svara!? :P

2009-10-01 @ 00:59:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0