Knullad av Buffé

Nu kommer ett bitterhetsinlägg av rang. Jag och Mariana har länge känt att vi i princip alltid lagar samma mat vilket säkert många känner igen sig i. Vi hade hittat en tidning i stugan, vid namnet buffé, som ICA ger ut. I denna gudaglömda tidning fanns en artikel med billiga veckan som vi då tyckte lät för bra för att vara sant. Nya maträtter som dessutom skulle vara billiga att laga. Vi gav oss iväg och handlade i söndags med tidningen i högsta hugg. Jag trodde att vi aldrig skulle ta oss ifrån affären då vi inte riktigt svårt att hitta alla skumma ingredienser. Man har ju ingen aning om vart en kruka koriander och salladslökar finns. När vi sedan kom till kassan blev de ju nästa bedrövelse. Det blev den dyrast mathandling det här året utan tvekan. Sedan när vi kom hem så räknade och prset på matvarorna var mycket högre än lovat. vid närmare beräkning nu så var handlingen över 50 % dyrare än utlovat. Billiga veckan, jo tjena Benny!

Vi tänkte iaf att de var lugnt så länge maten smakade bra. Måndagens mat var helt okej. Det var kycklingwok och nudlar och vi var ganska nöjda. Idag var det köttfärsbiffar och potatisklyftor med lödlöks- och äppelsalsa på schemat. Maten smakade bakdel och de slutade med att vi åt flingor. Så nu så ska vi skita i recepten resten av veckan och återgå till våra vanliga maträtter. De är iaf goda, hyfsat billiga och vi behöver inte spendera en evighet i mataffären när vi handlar dess ingredienser. Till råga på allt så känns det ju extra skoj att ta sig an diskberget som dessa maträtter lämnat efter sig när man vet att allt slit endast resulterat i en skål flingor.


Billiga veckan in my ass.

En stämning vore egentligen på sin plats men som tur är för ICA så är jag ingen rättshaverist och kommer inte att driva detta vidare.

//F

Kommentarer
Postat av: Peter

HAHAHAHAHAHA!



Nu fick jag mig ett gott skratt. Bara rubriken är underbar! Det är nog bäst att experimentera lite själv med sina favoriter som bas. Idag t ex så slängde jag ihop en pasta med kyckling, matlagningsgrädde modell light, purjolök, paprika, vitlök, piri piri, nötter, citronpeppar och majs! Lite udda kombination kanske men det funkade verkligen jättebra. Piri Piri rekommenderas om ni vill få maten stark på ett enkelt sätt, t ex en wok!



Skrämmande att det gick sex dagar mellan två inlägg. Det är inte OK.

2009-09-29 @ 23:36:31
Postat av: Mattias

HAHAHAHAHAHAHA! jag kan inte sluta skratta... HAHAHAHA



Jag gjorde Pasta ost och skinksås idag. Helt sjuk att jag aldrig har lagat det tidigare, jag har endå bott själv över 3 år nu! Hur som helst de är super enkelt att göra och det är smaskens!

2009-09-30 @ 01:20:51
Postat av: F

Jo man ska nog inte exprimentera för djärvt för då kan maten hamna i sopptunnan.



Jo vi får skärpa oss och skriva mer på bloggen nu. sommarlovet är över!

2009-09-30 @ 13:48:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0