Radio vet verkligen...

... Hur man nöter ut låtar och driver folk till vansinne! När jag jobbar eftermiddag så är radion i stort sett min enda vän på kvällen. Jag är helt själv som jobbar på nedre våningen! Carro jobbar på övervåningen och henne träffar jag endast då det är fika. Men snart kommer jag tame fan att kasta radion i golvet alltså.. varför måste dom nöta ut vissa låtar så att folk får mord i tankarna!!

Låtar som jag inte klarar av att höra längre utan att vilja gå lös!

Nickelback - Rockstar: Jag tror inte att det finns någon mer ut tjatat låt...

Kate perry - Hot ´n cold

Scissor Sister - I don´t feel like dancing: Dom kanske inte spelar den så mycket just nu, men jag har alltid hatat den låten. Och fråga inte mig varför, jag bara gör det!!

Sanna Nielsen - Empty room: NEEEJ, jag behöver inte säga mer...

Takida - Handlake village: Förra veckan sa dom på Rix fm att Handlake village hade spelats över 9000 ggr under 2008 och hittills av 2009. Ja mena inte så konstigt att man vill spy då man hör låten! Dock gillar jag vissa av takidas låtar. Men att höra dem 9000 ggr är lite overkill...

Det finns många fler men jag orkar inte ta upp dem, jag tappar bara humöret! :P haha

Skriv gärna vilka låtar ni har som hat objekt!

//Mattias

Kommentarer
Postat av: F

De måste ju vara ett jävligt soft jobb att bestämma vilka låtar som en radiokanal ska spela. de roterar ju på max 15 låtar i veckan varav några de spelat i flera år

2009-09-30 @ 13:46:28
Postat av: nils

Nej Takida har ju aldrig och kommer aldrig att göra någon glad... Men det finns värre... Dom där förbannade Dead By April! Fy pörskans att dom ska få spelas i radio! Och nu har dom kommit med en ny låt som är, tro det eller ej, ännu sämre än den förra... Haha ja man orkar inte skriva all skit man tänker på, man blir ju bara mer bitter och sur på låtarna ;) Sen så hade nog bloggen blivit bannlyst från internet för evigt av alla ord som kommit ut :P

2009-09-30 @ 17:04:35
Postat av: Peter

Takida utsågs etablissemanget att bli sveriges Nickelback, dvs fullständigt lam, kraftlös "hårdrock". Det lämpar sig fantastiskt på radion, men inte till mycket mer. Det som gör saken värre är ju att de är surjämtar.



Slipper radion för det mesta numera men på den tiden man var en arbetande man så fann man sig ofta i din situation. En gång på flarklund minns jag särskilt. Klöv ved och rix fm spelade anastasia om och om igen. Kände för att klyva henne och radions personal

2009-09-30 @ 18:07:12
Postat av: F

Takida är typisk radio-rock som bara går hem hos småtjejer. Jag är jävligt less på Jason Mraz - I´m Yours

2009-10-01 @ 10:57:35
Postat av: Mariana

Jag känner igen mig i detta problem. Umelagun - en jobbmiljö av barnskrik kombinerad med rix fm. En farlig kombination som framkallar ilska och ibland förargelseväckande beteende.



Den värsta låten i somras tror jag var: Islands bidrag: IS IT TRUUUUUUE (ja det är sant!) och Norges bidrag: I´m in love with a fairytale.



Så OTROLIGT jobbiga låtar!

2009-10-01 @ 11:54:56
Postat av: nils

haha mariana, jag vet hur det känns att dras med rybaks fiol skärandes i hjärnan!

2009-10-01 @ 21:37:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0