Red Zeppelin

Jag fick en blandad kompott födelsedagspresenter, t ex handskar, surströmming, polkagrisar, ordbok med skelleftemål, väska, älgprydnad och en öl.

Och denna tårframkallande vackra gåva som en massa smålandskompisar köpte till mig:


Namnet "Toppen" kommer från ett inte ännu officiellt smeknamn jag har fått här i syd. Eftersom jag kommer från VästerBOTTEN och ändå är lång (en topp?) så ansåg folkhumorn att det var tillräckligt fyndigt för att pränta på en Liverpooltröja. Numret 22 kan jag inte förklara alls.

Vidare så har det idag kommit fram att en av de nya studenterna på programmet jag går, en kille från Stuttgart i Tyskland, är barnbarnsbarn...nånting till Von Zeppelin, som uppfann Zeppelinaren! Det tycker jag är skitstort.


//Peter

Kommentarer
Postat av: nils

fråga om han har kvar några blueprints som vi kan ta del av ;)

2009-09-17 @ 23:40:33
Postat av: Mattias

Men helvete vad långsökt "toppen" haha, men jag gillar det ändå! :)



På tal om smeknamn så tycker jag att vi borde byta ut "kroken" och återgå till "pebba" när det gäller Bäckman. Hahaha pebba satan vilket skönt smeknamn! :D

2009-09-18 @ 00:59:20
Postat av: Peter

Ja det är sjukt långsökt. Jag är inte själv något större fan av smeknamnet. Peter eller möjlightvis PJ funkar bra för mig.



Haha pebba? Det var ju kanske 11-12 år sedan det brukades. Jag var ju "Pejja" (som peja lindholm i curlinglandslaget) men det slog inte igenom lika bra då jag redan hade ett...ska vi kalla det hyfsat väl inarbetat smeknamn :)

2009-09-18 @ 11:58:51
Postat av: Mattias

Haha nä Pj känns lite bättre må jag säga! :) Hahaha, lr vi kanske ska börja med pejja! :P

2009-09-18 @ 20:21:34
Postat av: Mariana

Peter förlåter du mig för att jag inte sa grattis på din födelsedag. Jag bad Fredrik skriva i sitt sms att det var från mej också, men det ville han icket. Och jag har inte ditt nummer.



Så jag säger det nu: GRATTIS!

2009-09-18 @ 23:49:57
Postat av: Peter

@mariana: Det är bara lugnt du! Jag är själv otroligt dålig på att komma ihåg födelsedagar!

2009-09-19 @ 08:47:19
Postat av: F

De är ju roligt att "toppen" mot alla odds fått vänner i södra sverige!



@Mariana: så hälsade jag faktiskt grattis från dej också!

2009-09-20 @ 20:39:55
Postat av: Anonym

kolla in denna bloggen --> http://ceciliesjostrand.blogg.se

riktigt bra & jordnära!

2009-09-20 @ 20:57:25
Postat av: Anonym

http://johannazara.blogg.se

2 tjejer som berättar om sin vardag! besök

2009-09-20 @ 21:14:08
Postat av: Peter

Det är sant. Fredrik hälsade från Marre!

2009-09-21 @ 17:49:46
Postat av: Mariana

Dialog:



Mariana: Kan du hälsa grattis från mej i ditt sms?

Fredrik: NEEEEJ!



Mariana förstod inte ironin

2009-09-24 @ 18:37:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0