Världens seriösaste fotbollslag

Igår skulle Nysätra IF spela säsongens sista match. Jag tänkte att vi skulle ställa upp med ett ganska bra lag då säsongen är slut för A-laget och att många då borde varit sugna på spela en B-lagsmatch. Men ack så fel jag hade. Nysätra började matchen med endast 10 man varav en utespelare i mål och en spelare som slutat spela fotboll på ytterbacken och Jögga på högerkanten. Vi började värma upp med 10 minuter till matchstart och en person hade inte ens några benskydd. Nysätra lyckades dock göra första målet på en tilltrasslad frispark och glädjen var total. Glädjen blev dock kortvarig då målet blev bortdömt pga. offside. stod för dåligt till för att kunna se om de stämde. Som tur var kom Nils efter en kvart så vi slapp spela med en man kort hela matchen. Vi krigade på bra i första och lyckades hålla nollan i 44 minuter. I andra halvlek brakade de ihop rejält och vi släppte in några bollar men på de hela taget var den en riktigt bra insats med tanke på de material vi hade för dagen. Att Nils dessutom spelade till sig en plats på lagfesten gjorde det ju inte sämre.



//F 

Kommentarer
Postat av: Peter

haha vilket ös! De skulle sänt den på TV i ställer för att tjata om den lama CL matchen i morgon!

2009-09-15 @ 23:16:53
Postat av: Mattias

Vem var forward då? Jögga brukar ju aldrig spela något annat än forward :P haha! hur pallade han med högerkanten? haha

2009-09-16 @ 00:18:48
Postat av: F

Nils å alex var forwards i första. nils gick dock ner på defensiv mitt i andra. jo du Jögga höll högerkanten hela matchen. Tror faktiskt matchen mot obbola/sandvik var seriösare än denna

2009-09-16 @ 12:52:14
Postat av: nils

Hehe joo jag gick ju ner i mer än bara defensiven... ;) hade ju en central roll just framför straffområdet. Tror inte jag var över halvplan i andra halvlek :O

2009-09-16 @ 16:12:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0