ååhhh... Jag är en sån jävla jöns!!!

Jaaa nu äre sagt! :S

Nog om det, jag hittade 2 st roliga lappar på jobbet!

Så här lyder ena:

Teori är när man vet allting
Men ingenting fungerar.
Praktik är när allt fungerar
Men ingen vet varför.
På denna arbetsplats
Är teori och praktik förenade.
Ingenting fungerar och
Ingen vet varför.


Skrämmande likt hur det egentligen är på mitt jobb! :P haha.

Så här lyder den andra:

ALL SPRITFÖRTÄRING...
... i denna lokal är strängeligen för-
bjuden, utom i samband med fisk.
Som fisk räknas all mat utom
pölsa. Skulle pölsa serveras-vilket
gud förbjude-räknas även denna som
fisk.


Gamm Nilsson på jobbet måste ha levt strikt efter denna historia, han har inte varit nykter de senaste 20 åren :S hehe. Som tur har han äntligen tagit sig samman och gått i pension! Jag gillar hans längd på arbetsdagar i slutet. Vi börjar kl 07:00. Nilsson kunde komma ca kl 06:45 sitta med på morgonmötet och dra kassa skämt i fyllan(som ingen förstod eller skrattade åt)och därefter ge sig av hemåt kl 07:10. Hahaha! Gubbrackarn tjänade ändå 700 000 om året i slutet av hans karriär :P

//Mattias

Kommentarer
Postat av: Kapten Krok

Haha! Han hade ju egentligen det där arbetslivet som vi andra alltid drömt om: konstant småfull, korta arbetsdagar och hög lön.

Drömmen...hehe!

2010-02-08 @ 21:27:07
Postat av: F

Det var en saftig timlön han måste haft, säkert en av de högsta i sverige!

2010-02-09 @ 12:17:06
Postat av: Peter

Jo Nilsson är uppenbarligen en karl som kan se tillbaka på sin karriär och tänka "SÅ ska de tas!"



Något av en manlig förebild kanske? :P

2010-02-09 @ 12:37:34
Postat av: Mattias

700 000, är både med lön från jobbet och pension må jag tillägga! Han jobbade tills 70 år :S Men han hade ändå jävligt hög lön :P hehe..

Jo Peter, Nilsson var en riktig lirare! haha..

2010-02-10 @ 16:47:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0