Paradise lost

Åren går, förändringens vindar blåser kalla och hårda över våra liv. Plötsligt stannar man upp och tänker "hur hamnade jag här?". Mörkrets hjärta omsluter en...

Under gymnasietiden hade jag alltid vita sockar, Fredde svarta, för att det blev enklast så (hade jag ett par svarta eller vice versa så kunde det betraktas som blott en pinsam parentes). Under åren efter Hagmarksvägen har något hänt...det mörka har tagit över i min garderob...och nu slår det en. Jag äger BARA svarta sockar!

Ville jag bli som Fredrik, ville jag bara ha förändring, är det en tillfällighet? Sakta men säkert har förvandlingen pågått, sakta har det vita fasats ut.

Kvar finns bara en vit sock som med tiden blivit urtvättat gråaktig, väntandes i min garderob på en (vit) kamrat som aldrig kommer. Det svarta har tagit över. Ungdomen är borta, paradiset förlorat.



Och nu inser jag vilka rasistiska paralleller man kan göra med hjälp av det jag just skrev.

Nu ska det ätas mat och hejas på Stuttgart på O´learys!

Sod off,

//Peter Svartstrumpa

Kommentarer
Postat av: F

Jag har ju mina teorier varför det blev så, men det är inte något jag tänker dela med mig av ;)

2010-02-23 @ 19:41:59
Postat av: Peter

Nehej nu blev jag ju otroligt nyfiken :)

2010-02-23 @ 23:52:50
Postat av: Mariana

Jag har också bara svarta sockar, betyder det att min ungdom också är borta? Buhu!

2010-02-25 @ 18:25:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0