Skitspel

Jag baserar följande inlägg på några bilder tagna senaste dagarna.

Detta kallas för högskolevals-fail. Borde valt något annat än en handelshögskola kanske? Detta verk fanns att beskåda på en bänk i föreläsningssalen.

Stadsparken vandrar jag igenom när jag ska till stan eller hem därifrån. Den är full av diverse djur, och jag kommer överens med de flesta utom detta monster. Hur kaxig som helst. Glor på en när man går förbi men när man glor tillbaka vänder den högfärdigt huvudet därifrån. Sen är det ju typiskt att det svarta fåret ska ta hans/hennes parti också.

Igår var det fest med ett riktigt trevligt gäng, och vi hade blivit ombedda att ta med varsin gåva för max 50 spänn till en lek. Jag gick in för det mest av alla. Skulle först köpa nåt på järnaffärn men den var stängd så jag gick till BR leksaker och köpte ett spy-kit och slog in paketet som en riktig present, komplett med band och grattislapp. Sen skulle leken lekas och det var en salig blandning av godis, äggklocka, potatis, tidningar, chokladdildo, affisch etc. Man fick ta en present vid 2, 6 eller 12 och man slog såklart med två tärningar, andra gången man lyckades fick man byta sin present mot en annans...och så höll man på. Jag fick present långt långt efter den näst sista och han bara en gång byta vilket slutade med att det blev ett tråkigt kalas och jag kallade leken för skitspel när jag satt där, snuvad på konfekten, med skägget i brevlådan, med nåt tyskt badskum för tjejer och en polkagris. Allt medan en jävla tysk stilade med mitt spy-kit.

Alla presenter tagna utom de två i mitten som jag fick välja mellan i kraft av storloser. Otack är världens lön.

Polisen undersökte något utanför, vilket ledde till att spy-kitet kunde användas i praktiken direkt, här genom en insats av Nordberg från Jämtland.

Ikväll har det bastats, och nu är man redo för en tuff arbetsvecka.

Sod off,

//Peter

Kommentarer
Postat av: F

Du blev ju helt klart blåst. Du gjorde det klassiska misstaget som man alltid gjorde när man skulle på kalas som grabb. Man köpte ju alltid något man verkligen ville ha själv som man sedan var tvungen att ge bort. Det var ju aldrig kul.

2010-02-15 @ 08:38:46
Postat av: Anonym

Haha du har det inte lätt ser jag!

Jag får som en bild framför mig när du står och tjafsar med en lama i stadsparken.. haha

2010-02-15 @ 12:41:57
Postat av: Peter

Nja vi ignorerar mest varandra. Men kanske kommer det hela till ytan någon helgnatt på väg hem, om man är överförfriskad eller så. Då ska den få känna på min berömda högeruppercut, "Tors hammare" som den kallas här i Småland.



;)

2010-02-15 @ 17:58:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0