Stafettguld gav dubbelglädje

Inför gårdagens stafett var jag så övertygad om att Sverige skulle vinna, så jag satsade en slant. Med facit i hand skulle jag nog satsat lite mer men är nöjd ändå. Måste erkänna att man började bli nervös när man såg antagonisten Northug knappa in på ledartrion. Han gjorde en sjuk stafettsträcka. Men Hellner höll lugnet och la i spurten i rättan tid och kunde defilera in i mål med den svenska flaggan. Måste vara en sjuk känsla när man glider över mållinjen med en den svenskaflaggan i handen på en OS-stafett! Är så sjukt skidpeppad. Funderar på att köpa mig en skateutrustning och träna inför nästa vinter-OS.

Nu får OS snart ta slut. Det tar knäcken på mig! tror jag ägnar 3-4 timmar på dag i snitt till OS. Blir svårt att hinna med andra grejer. Börjar känna mig utbränd. Är dock glad över att jag tog sovmorgon imorse så man slapp se Sverige förlora. Bittert var ordet. Förhoppningsvis får vi ny förbundkapten nu iaf. drygare karl få man ju leta efter. Han är ju så sjukt nonchalant och kan aldrig erkänna om något gick fel. Det är lite Lagerbäckvarning!!!

// F


Kommentarer
Postat av: Peter

Jag håller med om utbrändheten, man glider bort från den normala vardagsrutinen!

2010-02-25 @ 15:56:04
Postat av: F

De säger att det är jobbigt att åka vasaloppet, men det tar ju bara några timmar. Se på OS däremot tar ju flera veckor!

2010-02-25 @ 21:02:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0