Arbetslöshet & Schizofreni

Då mina kurser startar sent (26e och 1a) har jag varit en riktig slashas under snart två veckors tid, och det har ännu inte tagit slut. Det finns lite grejor att läsa men i stort sett är det ingen idé då det kommer vara glömt om en månad i alla fall! Ungefär så här ser en dag ut:

10.00-10.30 Vaknar trots idén föregående kväll om att gå upp i tid och inte vänja mig med slashasfasonerna. De första minuterna innan man är helt vid medvetande kännetecknas, precis som sista minuterna innan man somnar, av ångestkänslor över precis allting.

10.30-11.00 Efter dagens första kontakt med yttervärlden (internet) äter jag en stillsam frukost och har inget att planera eller fundera på.

11.00-15.00 Kanske läser jag lite, ser på TV-serier i stil med "Jims värld", pratar med mig själv, kollar mailen och facebook flera gånger precis som om något fantastiskt nytt skulle dyka upp där.

15.00-16.00 Matlagning, intag av mat och jäsande i soffan. Dagens kanske bästa stund, och eftersom hederligt folk nu börjar komma hem från arbete och skola känner man sig inte lika slö längre, utan mer som "en i gänget". I och med simpsons, family guy och that 70´s show höjs även standarden på tv-utbudet.

16.00-18.00 Mörkret faller över Jönet och man börjar undra om det ska hända nåt kul på kvällen, om någon i "gänget" ska bjuda hem folk eller om man själv ska göra det. Har inte använt stämbanden på länge.

18.00-24.00 Kvällen spenderas antingen själv framför TV:n eller med vänner och en massa gofika, chips och dip, vilket är bra mycket roligare.

Man kan tycka att detta skulle vara en skön livsstil, men det är frustrerande och ångestframkallande! Jag är inte avundsjuk på dem som är arbetslösa och precis som jag inte har något att sköta.

Det enda produktiva jag gjort är att ha hittat ett nytt boende. Det blir en källare en bit bort i samma område. Känns som ett nedbyte på ett sätt men standarden är aningen bättre och den har bastu. Jag kände inte att jag orkade leta mer eftersom bostadsmarknaden för studenter är järnhård. Fick även en etta nära centrum i konkurrens med 70 andra sökande, men den var så liten och "retro" dvs. 70-tal att jag helt enkelt sade nej. Han blev ganska paff när han ringde!

Nu är det snart helg i alla fall, och då behöver man inte skämmas för sin lättja.

/(Vote for) Pedro!

Kommentarer
Postat av: Mattias

Satan vilken slashas du är! :P

2010-01-22 @ 10:45:28
Postat av: F

Idag borde jag egentligen ha en produktiv dag, men har nyss kommit hem från stugan, varit hem för att besikta bilen och nu sitter jag bara och väntar tills vi ska fara till sundsvall vid 4, känner inte peppen för att gör nå seriöst. Ska kanske se vad Barney Stinson har i kikaren istället.

2010-01-22 @ 12:38:29
Postat av: Peter

Varför åka till sundsvall? IKEA?



@mattias: Du som jobbar på saint gobain ska inte säga så mycket du får ju betalt för slashaseriet

2010-01-22 @ 16:25:36
Postat av: F

Vi är och hälsar på marres syster och gör staden. en snabbis på ikea blir de nog också

2010-01-23 @ 10:35:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0