Jag och Göran

Så har man gett sig in i toppolitiken. Självklart, som sann smålänning satsar jag hårt på KD. Igår skulle partiledaren tillika socialministern Göran Hägglund komma och hälsa på i ett studentboende för att höra "verklighetens folk" prata om hur det är att vara student. Jag blev inringd och begav mig ner till avtalad plats. Det blev en mycket trevlig pratstund, så länge som en och en halv timme, och både radio och tidningar var på plats. Först skakade vi nio studenter hand med honom och pratade om våra olika hembygder. Genom hans samarbete med Maud så visste han en hel del om Robertsfors kommun. Sedan fick vi komma med synpunkter och förslag, samt ställa honom frågor. Tror att jag själv pratade mest med honom av alla. Så klart. Jag hade åsikter om att inneboende inte kan få bostadsbidrag lika lätt som dem med "vanliga" hyreskontrakt och hans sekreterare(/livvakt) antecknade flitigt. Kanske skrev han något i stil med "16.11 Dum jävla lång norrlänning tror att han vet nåt"

Blev intervjuad av Jnytt. Bilden på mig blev osedvanligt hemsk men jag satt egentligen inte på den platsen utan hans sekreterare(/livvakt) fick flytta på sig. Däremot är det verkligen inte mina exakta ord som står där.

Så här skrev Hägglund på sin twitter:

"Dir. från Jvstn till köksbordsbesök hos Anna och hennes studentkompisar. Prat om bostäder, ekonomi och utbildningskvalitet. Suveränt trevliga personer."


//Peter (KD)

Kommentarer
Postat av: F

Nog är de typiskt. Peter försöker synas å höras på alla möjliga sätt. Du borde veta din plats. En Flarkares åsikter betyder ingenting!

2010-01-29 @ 16:38:29
Postat av: F

Förresten så verkar de föga troligt att du skulle bli slumpmässigt utvald, du har säkert mutat dig till en plats :P

2010-01-29 @ 16:39:45
Postat av: Nils

Jo och sekeretarewn antecknade nog endast uppgifter som säpo är intresserade av. Har hört att kommunister inte är så omtyckta i USA. :P

2010-01-29 @ 17:11:10
Postat av: Mattias

Helvete att du ska skämma ut dig i tidningen oxå, tame fan! :P

2010-01-29 @ 17:46:45
Postat av: F

Det är en hård jargong här på bloggen. I like it!

2010-01-30 @ 10:39:26
Postat av: Peter

Vi är ju fruktansvärt hårda killar också

2010-01-30 @ 11:56:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0