Survival of the fittest

När jag började läsa till jurist så var vi 12 st. i mitt gäng. Antalet har dock successivt minskat pga. avhopp och byte av studieort. Igår tog jag farväl av Herr. Bussqvist som flyttar söderut för att jobba lite och skriva sin uppsats och av fru Fritzon som valt att läsa en projektledningskurs istället för juridik. Dessa kommer dock att plocka ut sin examen här i Umeå. Dessa två var 2/3 av det det ursprungliga gänget som fortfarande var kvar. Så när jag börjar min näst sista termin imorrn så är det bara jag kvar. Det är lite 10 moppepojkar över det hela!

Som tur är så har jag ju Rikard iaf och de andra barnen är snälla så jag klarar mig, men lite skumt känns det ju att vara ensam kvar.

Solum fortist est.

Nu blir det Snabba Cash på bio.

//F

Kommentarer
Postat av: Peter

Det må jag säga. Men kan man läsa projektledning och ändå få juridikexamen? Det var inte nådigt vilket bortfall!

2010-01-17 @ 18:18:21
Postat av: Anonym

Jo man kan ju läsa nån ickejuridisk kurs och få poängen från den att räknas i examen, men man måste typ läsa 45 poäng valbarakurser på avancerad nivå för att få examen. Jo det är många själar som har gått förlorade under åren. There can be only one!

2010-01-17 @ 20:55:44
Postat av: Peter

Haha ja du borde porträtteras som en hjälte som står stolt och stark med svärdet nedborrat i den döda bestens kropp, med livlösa kroppar från alla dem som inte klarade striden bredvid.



Jag tänker mig att du i detta porträtt är klädd som karlarna i "300" typ. Tror jag ska börja skissa direkt...

2010-01-17 @ 21:36:26
Postat av: F

Glöm då för guds skull inte de tydliga magrutorna ;)

2010-01-18 @ 13:07:19
Postat av: Peter

En ruta är det mest praktiska

2010-01-18 @ 15:52:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0