Planering av århundradets invasion

Nu sätter jag ner foten. I april SKA vi till Jönköping!!!! Följande frågor måste vi dock först ta ställning till:

Tidpunkt för invasion
Jag funderar mest på fredag den 9 april, men såg sen att de var sista helgen av påsken. Men påsken börjar redan Torsdagen den 2 så de borde inte vara nå hinder. En annan idé är att fira Valborg i Jönköping. det är ju en allmän festhelg för universitetsstäderna.

Transport
Vi kan attackera från luften och då antingen flyga direkt till Jönköping, Troligen svårt att hitta någon resa för en billig penning dock. Alternativet är att åka till Göteborg och sedan ta oss därifrån. Sedan kan vi ta tåg eller bil. Tror Major PJ för redogöra för resealternativen då han troligen är mest insatt

Boende
Som jag förstått det så har inte PJ möjlighet att inackordera oss alla. Så då är det ju hotell eller vandrarhem som gäller.

Truppen
Vilka blir vi? Jag antar att alla dolphins följer med om möjlighet finns men här även hört att Emmy också ville följa. För artighetensskull så måste vi ju fråga om de är någon mer som vill följa med, även då jag vet att det inte finns någon mer människa som vill träffa aset.





Synpunkter?

// Överste befälhavare Friedrich


Kommentarer
Postat av: Mattias

Det var då ett jävla projekt det här! Vi får väl ta å snacka ihop oss när vi alla ses.. Känns rätt svårt att få nått vettigt sagt här!

2010-03-02 @ 14:22:31
Postat av: F

Tro ju knappast de blir nå vettigare sagt när vi ses. Då säger alla bara att de ska kolla sitt schema när de kommer hem å så blir de inget.

2010-03-02 @ 15:55:07
Postat av: Major PJ

Haha touché lunken!



Tidpunkt: Borde absolut inte vara något problem, då tentor skrivits en dryg vecka innan.



Transport: Flyg till jönet rätt dyrt, flyg till Sthlm billigt men då väntar 4-5 timmar i Buss, vilket kostar ytterligare 250 spänn. Tåg är tidskrävande, men om man som jag sover bra på dem kan ett nattåg till Skövde och sen ett lokaltåg till jönet vara det billigaste och mest praktiska. Köra är ett alternativ om man är några personer, men det är närmare 100 mil. En kompis från Övik fick dock bilburet sällskap över en vanlig helg!



Boende: Jag har soffa och madrass utöver min säng, och det är inte omöjligt att någon lurar sig själv och erbjuder övernattning. Vet inte hur det ser ut med vandrarhem.



Truppen: Skulle föredra så få som möjligt, då jag skäms nåt djävligt över mitt ursprung och har byggt upp mytiska bilder om er och grovt överdrivit era bedrifter för att få status. Fredrik är t ex 205 cm och har varit nära en plats i NBA, kroken kör racing för volvo, Nils sitter i Skanskas styrelse etc. etc.

2010-03-02 @ 17:13:08
Postat av: F

Okej, tack för uppdateringen, nu har vi nya fakta att basera våra beslut på.



så vi är som mytomspunna i Jönköping..då har vi mycket att leva upp till

2010-03-02 @ 17:18:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0