Dagens spratt

Så här i uppsatstider har jag flyttat in på universitetsbiblioteket. Där sitter jag med trogna kompanjoner och vi slits mellan hopp och förtvivlan minst 20 ggr om dagen.

För att undvika att vi blir riktiga slackers så har vi infört ett straffsystem som innebär att om man kommer efter kl. 9 på morgonen så måste man bjuda de andra på fika. Vi har synkat klockorna och allt. Egentligen är det en väldigt dålig regel för mig då jag är morgontrött och de andra är riktigt morgonpigga och typ uppe kl. 6 varje morgon.

I onsdags förra veckan lyckades jag komma i tid med 80 sekunders marginal, vilket retade upp dem rejält då de var säker på att jag skulle bli skyldig dem fika. För att reta upp dem lite extra så bestämde jag mig för att spela dem ett spratt imorse. Jag var ganska sen men jag kom till universitet med några minuter till godo. Innan jag gick in i bibilioteket så skickade jag ett sms till mina kompajoner som hade fått upp hoppet om fika och beklagade mig över att jag inte skulle hinna i tid. Jag lät de sedan känna segerns sötma i någon minut innan jag kom flygandes mellan bokhyllorna till tonerna av Scorpions Rock you like a hurricane och såg glädjen i deras ansikte bytas besvikelse och vrede. Ovärderligt!!! Tror dock att jag är överst på deras dödslista nu.

sStudiesalen. Bild: Pontus Lundqvist
UB:s bokhyllor

Det där om att jag kom flygandes fram mellan bokhyllorna till tonerna av Rock you like a hurricane var bara i min fantasi ;)

// F

Kommentarer
Postat av: Mariana

HAHAA! Bra spratt. jag funderar på att sinka dig någon morgon och sen komma förbi och smaka på fikat (för då har jag ju faktiskt förtjänat det).

2010-09-27 @ 21:25:06
Postat av: F

På vilket sätt skulle du gjort dig förtjänt av fikat om du sinkar mig? Makes no sences...

2010-09-27 @ 21:31:12
Postat av: Peter

Nej jag vet inte heller hur Mariana fortjanar det, forst dranerar hon hushallskassan och fornedrar sin karl, sen ska hon sitta och njuta av elandet infor hans kompisar.



Bra spratt! Gratisfika ar ju godast, sa de maste blivit vansinniga!

2010-09-27 @ 22:02:47
Postat av: Mattias

Haha FAIL mariana! :P



Det var faktiskt ett roligt spratt! :)



Dock borde du ju skämmas om du försover dig. Ja mena kl 9, va faen då har ju resten av världen redan varit uppe och jobbat i 2-3 timmar! :)

2010-09-28 @ 15:11:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0