The swedish in America

Under forsta veckan blev vi exchangers varnade for att det efter nagra veckor, efter att nyheternas behag lagt sig, skulle kunna drabbas av “cultural shocks” och bli vresiga och gnalla pa sadant som inte ar som hemma. Men inte ar det nagra stora kulturkrockar har inte:

 

-       Manga av Bostons 250 000 studenter aker och trangs pa IKEA varje host, rena hysterin.

-       Folk kommunicerar via skype

-       H&M reklamen finns overallt och butiken ar alskad med undantag for det faktum att man inte kan handla online. Min roommate Kyle sagar foretaget och undrar vilka idioter som styr det egentligen, jag bad honom fraga nagon av Stefan Perssons hundratals miljarder kronor (han hade dessutom besokt atta butiker for att hitta ett par byxor han ville ha, sa han ar val sjalv svaret pa fragan).

-       Volvo och Saab verkar vara allt annat an impopulart.

-       Folk laser Metro pa bussar och tag.

-       Teddybears och Robyn har horts stromma ut ur hogtalare.

 

Det finnes alltsa en hel del svenskt har borta. Sedan finns det sa klart forbristningar (an sa lange mest ang. Sport) men detta aterkommer jag val till senare.

 

Ha det!

 

 

//Peter


Kommentarer
Postat av: F

Det är ju bra att staterna gör så att du känner dej som hemma! Har hört att det arbetat länge med anpassa landet inför ditt besök.

2010-09-11 @ 11:12:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0