Upp till bevis!

Inför sista VM-kvalomgången skrev jag en bön riktad direkt till gud här på bloggen, men han hörsammade den inte och de blågula hjältarna fick vackert stanna hemma.
Vill man att de svartgula farorna ska kunna stå upp mot varguslingarna (som nisse hade hört dem kallas) tre matcher i rad, då krävs nog lite extra hjälp från något håll. Men denna gång har jag modifierat min metod.
Problemet med det förra försöket var att det inte fanns någon konkurrens för our Lord. Vi vet alla vad bristande konkurrens kan leda till. Därför har jag denna gång tagit in en utmanare, som axlar rollen som Färjestads beskyddare. Därför står kvällens kamp inte endast mellan SAIK och FBK, utan även mellan Gud och Cthulu.
The dark lord Cthulu är en figur från en gammal skräcknovell som blivit högst populär och använts i alla möjliga populärkulturella sammanhang (metallicas låt "Call of Cthulu" samt ett antal South Park-avsnitt, för att nämna några exempel). Han passa ypperligt för rollen och vi kan tänka oss att han ligger i survänern och lurar.
Ikväll, I Löfbergs lila arena:
Gud
Vs.
Cthulu
Så, låt dolphins svar på the ultimate showdown börja, och visa vem som vi bör tillbedja i framtiden.
//Peter

Kommentarer
Postat av: F

Det verkar som inga böner i världen hade hjälpt, men bra försök!

2011-04-15 @ 11:40:48
Postat av: Peter

Ja men nu står det ju 1-0 till Cthulu :P

2011-04-16 @ 10:40:36
Postat av: Cassandra

Megafin sida! Hur ofta brukar du uppdatera den?

2011-07-11 @ 09:00:26
URL: http://gravidforsakring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0