Vi har blivit bestulna...

När vi flyttade till vår ny lägenhet i Sundsvall hade vi ingen aning om att vi flyttat till ett av de mest exklusiva områdena. Dock har man förstått det när man kollar på sina grannar. Alla har riktigt stora hus, närmast grannens hus är på 500 kvm en annan granne kör en Audi Q7 med 4.2 liters motorn, och då är det bara dennes andra bil. Kör även Bentley. Hyresvärden har berättat lite om grannarna och det är en vice VD för ett fastighetsbolag, en talesman i riksdagen och några domare och sedan jurister i övrigt.


När man bor i ett sådant fint område så får man ju vara beredd på att det cirkulerar en del tjuvar här. Jag har snart bott här i 3 veckor och redan har första stölden inträffat. I veckan blev vi bestulen på vår soptunna! Frågan är ju om detta är ett personligt attentet ägnat att kränka vår personliga trygghet eller om det är ett led i någon organiserad brottslighet. Det kan ju t o m vara ett pervo som sniffar igenom våra matrester. Vad tror ni? har vi anledning att var rädda?

// F

Kommentarer
Postat av: johanna

Tänk vad fint en vakt skulle göra sig på eran exklusiva tomt! Ni har ju grinden och allt, jag kan se det framför mig.. Han kan skrämma bort tjuvar och agera grindöppnare. Och vips har ni skapat ett jobbtillfälle också!

2011-04-15 @ 17:56:53
Postat av: Peter

Jag lutar mig fram över tangentbordet med armarna i kors som GW Persson och mumlar tror att är en organiserad liga som ligger bakom, bestående av pervon.

2011-04-16 @ 10:44:06
Postat av: Mariana

Jag har hittat soptunnan! Den var utanför ett stort hus två gator bort! Någon rik person verkar uppenbarligen ha stulit den...



Undra bara varför? Den kanske är mer värdefull än man anar...

2011-04-16 @ 15:46:06
Postat av: Niklas

Att stjäla soptunnan kanske är ett sätt som rikt folk för att mucka gräl, typ som på medeltiden då man slänge handsken i backen. det kanske är duell på gång?

2011-04-17 @ 23:54:30
Postat av: F

Mycket möjligt Niklas! man möts ju av hatiska blickar direkt man går utanför dörren och grannarna ropar fattiglapp efter mig när jag går förbi!



Det bör tilläggas att soptunna var kvar när kroken for hem förra helgen, så han är strycken från alla misstankar.

2011-04-18 @ 10:28:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0