Världens sämsta låt?

Med nästan en miljon (!) tummen ner på youtube har denna låt blivit ett fenomen. Jag önskar inte den stackars flickan att bli utsatt för näthat och elaka kommentarer, men medborgare måste få rasa mot kulturhaveri av denna typ.

Det värsta med låten är inte all autotuning, den fjantiga videon eller musiken, nej det är texten som gör mig alldeles matt.

Är detta på riktigt? var det första jag frågade mig efter att ha blivit utsatt för detta övergrepp på västerlandets civilisation. Låten har figurerat i ett antal nyhetsprogram, och någonstans tror jag (eller önskar) att detta är ett sjukt socialt experiment.




Debatten rasar. Är detta den absoluta nollpunkten? Är det världens sämsta låt?

Gud bevare oss.

//Peter

Kommentarer
Postat av: F

Ett riktigt lågvattenmärke! Stackars tjejen som säkert drömt om en musikkarriär!

2011-03-28 @ 13:56:18
Postat av: Peter

Var finns föräldrarna? Samhället?



Alliansen måste ta sitt ansvar!

2011-03-28 @ 15:44:23
Postat av: Kapten Krok

Detta måste vara ett skämt!?

Det här får ju musik från Onkel Kånkel och Tunnan och Moroten att verka som genialiska mästerverk...

2011-03-28 @ 18:59:20
Postat av: Niklas

lockar både till skratt och gråt.

Jag får en känsla av det nån slags amerikansk fri-kyrka som har försökt att vara cool. som när den där getto killen sjunger om att byta fil med sin bil, eller när Rebecca förklarar för samtliga att efter lördag kommer söndag. Låten är så kass att den inte ens går att göra en parodi på.

2011-03-28 @ 19:13:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0