Sommardrömmar

Sommaren ser ut att bli en lättjans tid. Då jag avsagt mig arbete på banken och sökt sommarjobb på några av regeringskansliets avdelningar som tyvärr har totalt anställningsstopp så kan jag bara konstatera att jag i nuläget är utan sommarjobb. Kanske behöver banken försärkning någon vecka i alla fall, kanske (troligen) är man välkommen hos Olle på gården. Hursomhaver så tänker jag inte jobba hela sommaren som jag gjort de senaste åren, utan jag ska ha flera veckors ordentlig semester.
Detsamma gäller flera av klasskamraterna, de tänker också slöa hela sommaren. Drömska sommarbilder målas upp: Uppvaknande till fågelkvitter, god frukost i morgonsolen, ligga och pysa i varma sjöar, hängmatta med "en god bok", röka pipa med stråhatt på huvudet, lutad mot en ekstam, spela ukulele, fjällvandring, grillning, själavård, en kall öl etc. etc.
Svensk sommar. Den bästa sommaren i världen.
Frågan är ju om vi lurar oss själva? När man är hos föräldrarna brukar en viss rastlöshet infinna sig efter bara några dagar...och ägnar man sig bara åt dagdriveri blir väl saken inte bättre? kanske blir det bara en hemsk utdragen sommar.
//Peter

Kommentarer
Postat av: F

De låter som om du kommer att få en härlig sommar. Det är dock tur att vi inte lever på 50-talet för då hade du kunnat bli arresterad för dagdriveri!

2011-05-16 @ 20:26:04
Postat av: Mariana

Det låter bra! Då har du nog tid med en fjällvandring...? :)

2011-05-20 @ 21:11:37
Postat av: niklas

det låter härligt, jag får min semester 11juli. 5 veckor! Hoppas att vi alla kan umgås mer den här sommaren. Jag själv har varit dålig på det. Man kanske får sig en weekend i Sundsvall? Sen måste vi fånga gammelgäddan. Simma lugnt

2011-05-22 @ 22:06:10
Postat av: Malva

Hej! Jag har själv funderat på att börja blogga här. Varför har du valt att blogga här och inte någon annanstans?

2011-07-13 @ 02:05:53
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0