Matte matte matte matte matte matte matte

Varje vecka ska ett problem set lämnas in i vår matematikkurs. När man börjar ha dem färdiga framåt onsdagskvällen är det rackarns skönt. Sitter riktigt och myser efter ytterligare en 12-timmarsdag. Nu är nästan fyra av sex problem sets avklarade, och jag ser ljuset i slutet av tunneln. Hur det ska gå på tentan vete dock tusan. Det slutar alltid med att man inte begriper många frågor och stjäl svar av det fåtal som gör det. Men men.
Igår gav mig ut och sprang, efter mycken tvekan. Gjorde lite ont i ryggen, det är ett riktigt elände. Jag skulle gärna springa oftare och längre, men ryggen vill bara inte. Ibland får jag en idé om att försöka gå ner till dryga 80 kilo från nuvarande 90+ och se hur mycket lättare löpningen skulle bli. Jag menar, man är ju som en cementklump i joggingskor. Känner ändå att jag har ett slags grundflås som går att bygga vidare på, så det vore synd om man helt stagnerade. I jönet tog jag upp löpningen på allvar i en månad (ha ha) och kapade tiden med en hel minut på en 4 km sträcka, så man vet att det ger mycket i början i alla fall! Sommaren blev ju inte den bootcamp som jag planerade. Förutom vansinnet i vistasdalen då. Ack ack, den träningen den träningen.
Wilson Kipketer. En annan stor löpare med anknytning till Danmark.
Det är för tidigt att bli gubbe!
Märkligt att det redan gått över en månad sedan man började här. Herregud!
//Peter

Kommentarer
Postat av: Niklas

Jag har faktiskt vunnit många gånger mot kipketer, JAg kör med ösig musik lurarna och drömmer mig bort att jacob hård eller att granström skriker i TV-rutan: VILKEN SKRÄLL! VILKEN SKRÄLL!. Pröva det. Jag ska ner till Askersund ve 46. Men jag undrar om det finns någon möjlighet att en lärd man som du kan finna tid att umgås med en enkel figur som jag själv. Dra arslet i gruse / Niklas

2011-09-28 @ 21:40:34
Postat av: nild

Kör med ralfs referat från matchen mot ungern när zlatan gjorde mål i sista minuten. DET ÄR VÄRLDSREKORD!! DET ÄR VÄRLDSREKORD!!



näe nicke, va de ikväääällllll??

2011-09-29 @ 19:44:59
Postat av: Niklas

HOCKEYKVÄLL



http://www.youtube.com/watch?v=AZcSK79cOh8

2011-09-29 @ 22:33:40
Postat av: F

Skaffa hund och låt kilona rasa. Jag var hundvakt i 2 veckor och tappade 3 kg.

2011-10-01 @ 13:04:37
Postat av: Mariaba

Tänk att du är jagad av hungriga lejon. Eller av en galen mördare med kniv och slägga

2011-10-03 @ 19:11:16
Postat av: Peter

Många bra tips. Ska tänka att jag springer med en hund, att ett lejon är efter oss och att det hela refereras i sveriges radio.

2011-10-04 @ 21:49:13
Postat av: Niklas

Det borde vara ett lejon som Kipketer rider på.

2011-10-05 @ 22:09:55
Postat av: nild

Det borde vara ett lejon som jagas av Kipketer!

2011-10-06 @ 17:01:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0